חוות פני קדם
חוות פני קדםצילום: אופני אביץ - פני קדם

אמציה הרשושנים, תושב פני קדם בגוש עציון וחבר פורום ההתיישבות הצעירה, מודאג מאוד מאפשרות של החלת ריבונות שתהיה צמודה למפות שמבקשת ליישם תוכנית המאה של ממשל טראמפ.

"אנו בעד ריבונות, בעד התיישבות ובעד ארץ ישראל ומקבלים את הנהגת המדינה. לצערי הופתעתי להבין שישנם 25 ישובים צעירים ובהם גרים מעל 500 משפחות שלא מופיעים במפה ובתוכנית טראמפ. ראש הממשלה, בנימין נתניהו הבטיח שאף יהודי לא יעקר מביתו ומצד שני בתוכנית המאה כתוב 'תושבי המובלעות יכלו להמשיך להתגורר בביתם אלא אם יבחרו אחרת'. המשפט הזה מדאיג אותי ואת חבריי להתיישבות", מסביר הרשושנים בשיחה עם ערוץ 7.

לדעתו מדובר בהכנה להתנתקות שנייה. "אנחנו חוששים מאוד מהתנתקות נוספת. התנתקות שתתרחש לא על ידי פינוי ישובים, אלא ביצירת מצב שהתושבים יפנו את עצמם כדי לא להיות תחת שליטה של מדינה פלסטינית".

"נכון להיום בישוב פני קדם מתגוררות 60 משפחות ויש תוכניות לעוד 250 יחידות דיור. ככל שתוכניות הבנייה והיישוב לא מוסדרים אין אפשרות להתקיים ולאפשר מרקם חיים נורמלי לתושבים".

לשאלה מה יעשו אם יוחלט בסוף שיש צורך בפינוי או שהיישובים יישארו מחוץ למפה, עונה הרשושנים, "נתכנס ונמצא פתרון. אם ממשלת ישראל תחליט לפנות ישובים, אז ישובים יפונו כמו בגוש קטיף. אנחנו מבקשים לדעת לאן פנינו מועדות. לפני תוכנית המאה כיוון הממשלה היה להסדרת הישובים. אם הכיוון השתנה שיאמרו לנו. כיום, נסיעה לירושלים מפני קדם לוקחת לי כחצי שעה. אחרי תוכנית המאה זה יקח שעתיים ועוד נצטרך לעבור דרך מחסומים של הרשות הפלסטינית .לזה אני לא מוכן".

"לצד הבשורה הגדולה בהחלת ריבונות מתוך מקום של זכות אבות כפי שהתבטא טראמפ, ישנו מחיר שישראל משלמת. עצם זה שמדינת ישראל מוכנה לשרטט את גבולותיה של מדינה פלסטינית זה כבר ויתור ומחיר גבוה. מדינת ישראל צריכה לצמצם את הסיכונים בתוכנית המאה. שאף יהודי לא יפונה מביתו, שלא תהיה הקפאת בנייה, שליטה בצירים ובנייה וחיזוק התיישבות", הוא מסכם.