מייקל לואיס
מייקל לואיסAbir Sultan/Flash 90

בסוף ינואר 2018 בסביבות 19:30 בערב, הגיעו השחקן מייקל לואיס וחברו הטוב לפארק הסמוך לעיריית תל אביב.

לואיס החל לבצע חזרות לתרגילי אקרובטיקה לקראת ההצגה "אלאדין" בה עתיד היה להשתתף בחודש שלאחר מכן.

במהלך התרגול נתקלה רגלו הימנית בבור חבוי בדשא, וכתוצאה מכך סובב השחקן את ברך ימין סיבוב חד, תוך שהוא נופל בעוצמה על הדשא.

ממקום האירוע פונה השחקן ע"י חברו למיון בבי"ח איכילוב, שם עבר בין השאר בדיקות הדמיה, שהדגימו חבלה סיבובית בברך ימין. ברכו קובעה בחבישה והוא שוחרר מהמיון עם הנחיה להימצא עם רגל מורמת, להניח קירור על אזור הברך ולבצע בדחיפות בדיקת MRI. משגברו הכאבים, הגיע לואיס לרופאת המשפחה שרשמה לו משככי כאבים.

לאחר בדיקת ה- MRI, שהדגימה בין היתר קרע מלא של הרצועה, הונחה לואיס להלך עם סד צירים באופן מיידי וקביים בלבד, להתחיל בטיפולי פיזיותרפיה. בהמשך נקבע לו ניתוח בהרדמה מלאה לשחזור רצועה צולבת בברך ימין, בין היתר בעזרת שתל גיד. לאחר הניתוח קובעה ברך ימין והוא שוחרר לביתו למנוחה מוחלטת של 6 שבועות תוך נטילת משככי כאבים, הליכה בעזרת קביים וטיפולי פיזיותרפיה.

כתוצאה מהתאונה נאלץ לואיס לשהות במנוחה לאורך חודשים ארוכים. בהמשך הגישו עורכי הדין שירי אלון וגיל קראוס תביעה בשמו של לואיס למוסד לביטוח לאומי, להכיר באירוע כתאונת עבודה, ולקביעת נכותו.

למרות שהאירוע אירע בזמנו הפנוי של לואיס ולא תוך כדי הופעה או הצגה, הצליחו עורכי הדין אלון וקראוס לשכנע את המוסד לביטוח לאומי בכך שמדובר בתאונה שאירעה תוך כדי אימונים להצגה וכפועל יוצא הכיר המוסד באירוע כתאונת עבודה. וועדה רפואית של המל"ל קבעה ללואיס נכות קבועה בשיעור של 10%.

"התאונה – בגלל רשלנות העירייה"

לאחר שהוכרה נכותו של לואיס, שלחו עורכי הדין מכתב דרישה לפני תביעה לעיריית תל אביב. במכתב נטען כי רשלנות העירייה היא שככל הנראה אפשרה את המפגע ממנו נפצע לואיס.

"מרשנו ניהל טרם התאונה חיים בריאים, מלאי מרץ ופעילות חברתית", טענו עורכי הדין. "עיסוקו העיקרי הוא בתחום המשחק, לרבות השתתפות בהצגות הכוללות בין היתר מופעי אקרובטיקה, דוגמנות והפקות שונות בעולם הפרסום.

מאז התאונה הוא מתקשה בביצוע פעולות רבות עם רגל ימין בכלל וברך ימין בפרט. איכות חייו נפגעה והוא נאלץ לוותר על פרויקטים רבים בתחום עיסוקו", נטען במכתב הדרישה.

עוד נטען כי בעקבות התאונה מתקשה לואיס בהליכה ועמידה ממושכת, ונגרמו ועוד יגרמו לו סבל ועוגמת נפש רבים, כמו גם הוצאות טיפולים ונסיעות בגינם, הוצאות על תרופות וכיו"ב.

למכתב הדרישה צורפו תמונות בהן ניתן לראות את מצב הדשא כולו, לרבות הבורות שנפערו בו וחוסר התחזוקה במקום. "קיומו של בור בדשא, בפרט כשמדובר בגינה ציבורית בה הולכי רגל וילדים רבים, ללא כל שילוט או אזהרה אחרת ובפרט כשמדובר בשעות החשיכה ולא ניתן להבחין בבור, יוצר מלכודת בלתי נמנעת לכל מי שמהלך בשטח הגינה ובדשא בפרט".

מחדל זה יכולה הייתה העירייה לפתור באמצעים פשוטים וזולים כגון ביקורת מינימלית על מצב הגינות ומתחמי הדשא בתחומה, תחזוקת שטחי הדשא במקום, ביקורת ותחזוקת הפארקים לעיתים קרובות, הצבת שלטים או אזהרת ההולכים מפני המפגע, הוספת תאורה על הדשא וכיו"ב.

עוד נטען כי התאונה נגרמה עקב הפרת חובות חקוקות ע"י העירייה או מי מטעמה, לרבות חוקי עזר עירוניים, שנועדו בין היתר למנוע תאונות מסוג זה.

במכתב הדרישה בגין נזקי גוף עקב רשלנות נדרשת העירייה בשלב ראשון להמציא את פוליסת ביטוח צדדים שלישיים לעורכי הדין ו/או להפנות את המכתב לגורם הרלוונטי מטעם העירייה, על מנת שניתן יהיה להעביר לחברת הביטוח או לגורם הרלוונטי דרישה מפורטת לפיצויים.