דניאלה וייס: האמריקאים לא ציפו להתנגדות כזאת מצד המתנחליםערוץ כנסת

דניאלה וייס, ראש תנועת נחלה, הסבירה היום (שלישי) בשיחה עם מזל מועלם ב"פרלמנט צהריים" בערוץ כנסת את הבעייתיות בתכנית המאה של הנשיא טראמפ.

וייס אמרה, "ההתנגדות היא מוחלטת לכל תכנית טראמפ כיוון שהיא בראש ובראשונה תכנית להקמת מדינה פלסטינאית בלב ארץ ישראל, זה לא התגדות לסיפוח. אני חושבת שצריך לספח את כל שטחי יהודה ושומרון ובכלל".

את המחלוקת בקרב מנהיגי ההתיישבות ביו"ש על התכנית הסבירה וייס בערמומיות אנשי ממשל טראמפ, "הצוות של טראמפ, כולל חתנו קושנר, פשוט יותר מתוחכם. אחרי הרבה שנות רעב ביהודה ושומרון ואחרי שהיו הקפאות, גם בתקופת אובמה וגם בתקופת עכשיו אנחנו לא מלקקים דבש, באו אנשי טראמפ ואמרו, 'תוכלו לבנות ולבנות לגובה ותהיינה הקלות ולא תצטרכו לעבור את כל מערכת הייסורים שעברתם עד עכשיו', אז כשקצת שחררו את החבל מהצוואר, הרפלקס הגלותי של מי שסובל הוא לומר וואי איזה הקלה איזה יופי ואז לא שמים לב והחושים לא ערניים"

וייס מאמינה במאבק וביעילות שלו, "אני חושבת שהמאבק שלנו כבר מאוד אפקטיבי, האמריקאים לא ציפו להתנגדות כזאת מצד המתנחלים הם חשבו שאנחנו באמת כולנו גלותיים ואם נותנים לנו כמה תפוחי אדמה בחצר של הגטו אז אנחנו נלך לחטוף אותם מהר".

דניאלה שרטטה את גבולות המאבק הנוכחי ומה התוצאה אליה היא חותרת, "אני מתעסקת עכשיו עם הניסיון של ארה"ב להכתיב לנו מדינה פלסטינאית, ומאחר ואנחנו מתחילים לעצבן את המאריקאים וטראמפ רגיל שעם הוא רוצה משהו זה מתבצע, ועכשיו המתנחלים מבלבלים את הסדר שהוא תכנן אז הוא אומר 'אם הם לא יודעים להעריך את מה שאני נותן להם, אז אני מושך את ידי ושיתדרו לבד', ב"ה שיתנו לעם ישראל להמשיך לבנות את ארץ ישראל".