לפידות: הנשמה או הלוויה

מאהל המחאה של תעשיית התרבות והאירועים נכנס היום (שלישי) ליומו השלישי, כאשר האמנים, היוצרים והמפיקים חסמו את הגישה למשרד האוצר בירושלים.

אנשי תעשיית התרבות מוחים על הזנחת התעשיה שקרסה בחודשים האחרונים ע"י המדינה שממשיכה להתעלם ממצבם הקשה של 200 אלף עובדי התעשיה. ראשי מטה המאבק הודיעו כי לא ירדו מירושלים עד שימצא מתווה סיוע שיאפשר את הצלתם.

הזמר והיוצר ישי לפידות קיבל את פניהם של חברי ועדת הכספים מטעם סיעת ש"ס, ובירך אותם על הסיוע לתעשיית התרבות היהודית.

בהמשך התייחס לפידות למצוקה הקשה שחווים העובדים בתעשייה, "יש פה נגנים שכבר ארבעה חודשים, כלייזמרים, זמרים שארבעה חודשים לא מביאים שקל הביתה, אף אחד לא שם עליהם".

לפידות הוסיף, "קוראים למאבק "הנשמה או מלחמה" זו טעות. צריך לקרוא למאבק "הנשמה או הלוויה". הלוויה של כל תעשיית המוזיקה הישראלית ובניהם אנשי המוזיקה החסידית והיהודית. אם לא יהיה שינוי נעלם מהמפה וגם התרבות היהודית תעלם מהמפה".

לסיום אומר לפידות, "היינו בטוחים שבחודש הבא כבר נחזור להופיע, בינתיים לא קורה כי לא נזהרים או בבני ברק או בתל אביב הפעם. המצב לא הולך להסתיים. יש לי נגנים שהגיעו לפת לחם, זה הזמן להתעורר".

ישי לפידות במחאת האמנים

מנכ"ל 'הללויה אירועים', יצחק ראשי מספר לערוץ 7 על המצב הקשה של הענף האירועים בעקבות משבר הקורונה, "מחג הפורים אנחנו ללא עבודה, ללא פיצויים והגיע הזמן להצטרף למאבק. כל בוקר שאני קם אני אומר 'מודה אני' ומקווה לחזור לעבודה. מבקשים מהמדינה אל תגיד לנו מה אי אפשר לעשות אלא מה כן אפשר לעשות. יש לנו מספיק רעיונות יצירתיים כדי לדעת איך לעשות אירועים".

מנכ"ל 'הללויה אירועים', יצחק ראשי במחאת תעשיית האירועים