הכביש יפחית את עומסי התנועה
הכביש יפחית את עומסי התנועהצילום: דוברות משרד התחבורה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב חנכה אתמול (שלישי) את כביש 73 שסלילתו מביאה פתרון לבעיות הפקקים ביציאה ובכניסה הדרומית למגדל העמק.

בטקס השתתפו ראש העיר אלי ברדה, צמרת משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל שסללה את הכביש, ראשי ערים מכל רחבי העמק ואישי ציבור.

הכביש החדש מתחיל מכיכר "מעלה מיכאל" ומתחבר לכביש 73. בפרויקט הושקעו כ-85 מיליון שקלים בסלילת הכביש ושיפור התשתיות. הכביש יפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בכניסה לעיר וביציאה ממנה.

שרת התחבורה רגב אמרה "כפי שנהגתי במשרד התרבות והספורט כאשר קדמתי צדק תרבותי וחלוקת תקציבים אחרת שמתייחסת גם לצפון וגם לדרום, לישראל הראשונה וישראל השניה, גם כאן בכוונתי להביא בשורה של צדק תחבורתי ולעצב את פני התשתיות ומערך התחבורה הציבורית בתוכניות החומש הקרובות. אנחנו מבטלים את הפריפריה – ומחברים את ישראל".

השרה הוסיפה כי בכוונתה לעבוד באופן הדוק מול ראשי הרשויות בעמק, המייצגים את צרכי התושבים ומהווים להם לפה מול משרד התחבורה. "ראשי הרשויות שותפינו למהפכה התחבורתית והם יתעדפו את המשימות הדחופות ויקבלו את הסיוע שנדרש כדי לממש את חזוני לישראל מחוברת".

אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק, אמר: "אני שמח לראות פרויקט נוסף, שהושקעו בו מיליוני שקלים, מגיע לסיומו. הכביש החדש ישרת את תושבי מגדל העמק והמבקרים מהאזור, יפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה ויקל על ציבור הנהגים. מאחל לשרת התחבורה מירי רגב המון הצלחה בתפקיד החדש. בטוח ביכולת שלה לפרוץ נתיבים חדשים באוויר, בים וביבשה ולהטביע חותם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

את הטקס כיבדו בהשתתפותם סמנכ"ל התשתיות במשרד התחבורה קובי בליטשטיין, יו"ר דירקטוריון "נתיבי ישראל" עודד שמיר ומנכ"ל החברה ניסים פרץ, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש העיר נצרת עלי סלאם, ראש העיר עפולה אבי אלקבץ, ראש העיר בית שאן ז'קי לוי, ראש מועצת יבניאל שניר אריש, ראש מועצת מגדל נתנאל אלפסי, ראש המועצה רמת ישי עופר בן אליעזר וראש מועצת זרזיר אמיר מזריב.