להיות שופט זה מספיק מעניין?
להיות שופט זה מספיק מעניין?צילום: iStock

לא כל אחד זוכה לעבודה מעניינת, אבל יש גם מי שלוקח את זה בצורה קשה במיוחד. לאחר משפט שנמשך למעלה מ4 שנים, זכה פרדריק דסנר בדמי פיצויים של 40,000 יורו (כ150,000 ש"ח) על העבודה המשעממת שנאלץ לעבוד בה.

פרדריק דסנר עבד במשך שנים כמנהל בחברת הבשמים "אינטרפרפום" בצרפת, אבל לפני כ5 שנים חלה הידרדרות במצבו הנפשי ולדבריו הוא גם סבל מדיכאון קשה. לאחר מספר חודשים של היעדרות מהעבודה, הוא החליט להתפטר ולבסוף אף תבע את המעסיק על כך שהעבודה המשעממת וחסרת היעילות שנאלץ לעשות היא שגרמה לו למצבו הנפשי.

פרדריק טען בבית המשפט כי כחלק מעבודתו כמנהל הוא לא עשה שום דבר משמעותי ולמעשה תיפקד כעוזר האישי של המנכ"ל. כך למשל, הוא הסביר שהתפקיד כלל התקנת תוכנות על הטאבלט האישי של המנכ"ל וכן הכנסת אנשי מקצוע לבית הפרטי שלו.

דווקא מכיוון שהעבודה הייתה קלה במיוחד, פרדריק טען שהוא הרגיש אשם על כך שקיבל כסף בלי לעשות כלום, ולדבריו הסיטואציה גרמה לו להרגיש "הרוס". מנגד, חברת אינטרפרפום בה עבד פרדריק טענה כי הוא לא התלונן מעולם על העבודה שלו, וכי הם שמעו על הטענות שלו רק לאחר שלא הופיע לעבודה במשך חודשים והם שקלו לפטר אותו.

באופן תקדימי, בית המשפט קיבל את טענותיו של פרדריק ואף טבע לכך מושג חדש "Bore-out", כלומר שחיקה מרוב שעמום. בפסק הדין נכתב כי בדומה לשחיקה רגילה הנגרמת מעודף עבודה, ישנה גם שחיקה הנגרמת מעודף בטלה וחוסר עשייה, ונפסק כי הבעלים יחויבו לשלם פיצויים.

גורמים משפטיים מעריכים שהפסיקה התקדימית לא תיעצר במקרה הנוכחי, וכי יש לשער שבעתיד נראה עוד מקרים רבים על עובדים שיתבעו את המעסיקים שלהם על שעמום יתר בעבודה.

אז אם גם אתם עובדים בעבודה משעממת במיוחד- זה הזמן להכין את התביעה הבאה שלכם.