לפיד
לפידדוברות

אתמול קבע בג"ץ כי חוק ההסדרה, אשר נועד להסדיר את מעמד הבתים שנבנו על קרקעות בבעלות פרטית של פלסטינים ביו"ש, לא חוקתי.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ('יש עתיד-תל"ם') שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על הנושא, ועל הסיפוח שעתיד להתרחש בתחילת החודש הבא. כמו כן, הוא המשיך לבקר את שותפו לשעבר שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ואת ממשלת האחדות שהקים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס לפסיקת בג"ץ בעניין חוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון וטען כי "כולם ידעו שזה יפסל, זה חוק שמראש היה לא חוקתי". לא זו בלבד, הוא סבור כי "זה תרגיל של נתניהו, ובכלל של קבוצה שלמה סביבו, הם עושים משהו שהם יודעים שאין לו שום סיכוי לעבור בבג"ץ כדי שבג"ץ יפסול את זה". הוא הסביר כי "חוק ההסדרה אמר שאפשר ללכת לאנשים פרטיים ומה זה משנה אם הם פלסטינים או לא, ולקחת להם את הרכוש. כשהחוק עבר, הייתי בכנסת, כל אחד כולל תומכיו הגדולים ביותר אמרו אנחנו יודעים שזה לא יעבור בבג"ץ, הם עשו סדרה שלמה של חוקים כאלה, אבל מה אכפת להם להביא דברים לא חוקתיים - זה משרת את המתקפה על בג"ץ".

גולן יוכפז ציין בפני יו"ר האופוזיציה כי החוק עוסק בחיים של כ-3,000 מתנחלים אשר לטענת הפלסטינים יושבים על קרקע פרטית ותהה האם לדעתו יש לסלקם. לפיד השיב כי "אם מישהו שם את הבית שלו על אדמה פרטית של מישהו אחר – הוא יצטרך לזוז משם. אם מישהו היה בונה לך צריף בחצר ואומר 'עכשיו עברתי לגור שם עם כל המשפחה שלי' - היית מוציא אותו. זה לא קשור לעובדה שזה עופרה או עלי, פלסטינים או יהודים, זה קשור לעובדה שאתה לא לוקח לאנשים את הרכוש הפרטי ועושה בו מה שמתחשק לך במדינת חוק".

ענת דוידוב הוסיפה כי ראש הממשלה נתניהו טען שסיפוח יביא לפתרון של המצב, אך חבר הכנסת השיב כי לדעתו, מי שמכיר את המצב יודע שלא יהיה שום סיפוח ביולי, זה אפילו לא קשור למוצדק או לא מוצדק, האמריקנים עסוקים גם בהפגנות של ג'ורג פלויד, בקורונה, במשבר הכלכלי והבחירות שלהם מתקרבות. שר הביטחון עוד מחפש את המפות, צה"ל עוד לא ערוך ולא יודעים מה בדיוק יהיה מול הירדנים". לטעמו, נתניהו לא רצה שנדבר על המשבר הכלכלי, הוא לא רצה שנדבר על זה שהוא יצר פה את הממשלה המנופחת והמנותקת ביותר בישראל. הוא מדבר על סיפוח כי הוא ידע שכולם יתחילו להתרוצץ, זה נתניהו קלאסי. כשהוא לא אוהב את מה שמדברים עליו, הוא ממציא נושא חדש, כדי שידברו על משהו אחר".