גולן טלקום
גולן טלקוםצילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

רשות התחרות הודיעה היום (רביעי) כי היא מאשרת לחברת סלקום לרכוש את חברת גולן טלקום. הוצאת העסקת לפועל דורשת אישור סופי של משרד התקשורת.

בשנת 2016 התנגשה הרשות לביצוע עסקה דומה מחשש לעליית מחירים בשוק הסלולר שתפגע בתחרות ובצרכנים.

עתה, לאחר אישור משרד האוצר, סבורה רשות התחרות כי לא תהיה פגיעה בתחרות. "שוק הסלולר הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר שיש בישראל" אמרה הממונה על התחרות, מיכל הלפרין. "בחינת המיזוג העלתה כי שוק הסלולר הוא שוק שבו הוטמעה התחרות והוא מאופיין בחסמי מעבר והתרחבות נמוכים, וכמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כשני מיליון מעברים בשנה".

הרשות הגיעה למסקנה כי שוק הסלולר יישאר תחרותי גם לאחרי העסקה: "בשוק נשארות חמש מפעילות שהן בעלות רשת ועוד מספר מפעילים וירטואליים שמתחרים גם כן על לב הצרכן".

"מאז 2016, אז התנגדה הממונה למיזוג, חלו שינויים בשוק כאשר הבולט שבהם הוא כאמור כניסתה של אקספון לשוק בשנת 2018 והיותה מחוללת תחרות", כתבה הממונה. "שילוב כניסת מתחרה חדש עם הטמעת המצב התחרותי בשוק - ירידת שיעור ההכנסות החודשי של חברות הסלולר למנוי (ARPU) מ-47.3 ב-2016 ל-34.8 ב-2020; עליית מספר המעברים בין חברות סלולר והתחזקות המפעילים הוירטואליים מלמדים על תחרות איתנה והובילו הפעם להחלטה לאשר את המיזוג".

עוד ציינה הממונה: "העובדה שבשנת 2020 ניתן לאשר מיזוג בין שתי חברות סלולר, היא תוצאה של השינויים לטובה שחלו בשוק והטמעת דפוסי התנהגות תחרותית בו. מבנה השוק ורפורמות תחרותיות מוצלחות שקידם משרד התקשורת (ביטול תקופת ההתחייבות, ניידות המספרים ופישוט המסלולים) יצרו לצרכן הישראלי שוק תחרותי המציע לו מגוון הצעות במחירים שווים לכל נפש".