אוהדי באר שבע. יזכו לחגוג גביע העונה?
אוהדי באר שבע. יזכו לחגוג גביע העונה?צילום: פלאש 90

מאמן של גביע. את העונה שעברה סיים יוסי אבוקסיס עם התואר השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי - גביע המדינה, כשזכה בניגוד לכל הציפיות עם בני יהודה בגביע הרביעי בתולדותיה והשני בשלוש שנים.

הערב (רביעי) נפגשו אבוקסיס ובני יהודה למשחק ראש בראש על הכרטיס לגמר, כשהפעם הם אחד נגד השני.

אבוקסיס שזכה בשני גביעי המדינה כשחקן הפועל תל אביב, ידע כי זהו הסיכוי היחיד שלו לזכות בתואר השנה עם הקבוצה אליה הגיע מבני יהודה באמצע העונה, האלופה לשעבר הפועל באר שבע. ההיסטוריה בין שתי הקבוצות הייתה לטובת הדרומיים כשאלה ניצחו בכל חמשת העימותים הקודמים ביניהן במפעל, כולל 2:5 בחצי הגמר ב-1997, בעונה שהסתיימה בגביע המיוחל.

גם בדו-קרב פנדלים ניצחה באר שבע את בני יהודה בעבר, היה זה במפגש האחרון ביניהן ב-2012 כשגברה בתוצאה 1:4 מהנקודה הלבנה, לאחר תיקו 3:3 בתום 120 דקות.

הערב, באר שבע ואבוקסיס כבר ראו איך הם משיגים את הכרטיס המיוחל לגמר הגדול כשהובילו על עשרת שחקני בני יהודה בבטחה משער בדקה ה-68 של ז'וזואה הפורטוגלי הנהדר לאחר אינספור החמצות.

אך אז, עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-98 הגיע הרגע שיכול היה לשבור סופית את שחקני הקבוצה מבירת הנגב. אחרי שבוטלה בעיטת עונשין מ-11 מטרים לזכות בני יהודה בדקה ה-59 על ידי מערכת ה-VAR, בדקה ה-98 זה כבר היה וודאי ו-מתיאה ליואיץ' השווה את התוצאה וקבע תיקו דרמטי במיוחד.

בהארכה אף אחת מהקבוצות לא הצליחה להכריע את התוצאה והשתיים הלכו לדו-קרב פנדלים.

החמצה של דן מורי, הקפטן ובלמה של מחזיקת הגביע היוצאת בני יהודה הכריעה את התוצאה ובאר שבע מעפילה לגמר גביע המדינה עם 5:6 בדו-קרב פנדלים. האם באר שבע תניף את הגביע לראשונה מאז 1997, כאשר גם אז הדיחה את בני יהודה בשלב חצי הגמר?