שחקני באר שבע ואילת הערב משחקים ללא קהל
שחקני באר שבע ואילת הערב משחקים ללא קהלצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

מדרום תצא הבשורה? אחרי פגרה ארוכה מדי וכפויה בשל התפשטות נגיף הקורונה, היום (רביעי) סוף כל סוף בשעה טובה התקיים משחק הכדורסל המקצועני הראשון בישראל.

היה זה אמנם משחק אימון בלבד והכנה לקראת חידושה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל, בין הפועל באר שבע להפועל אילת, כאשר אלה נפגשו למשחק הכנה 9 ימים לפני החידוש הרשמי של העונה.

למעשה, המשחק הערב בין שתי הדרומיות של הכדורסל הישראלי, היה משחק הכדורסל המקצועני הראשון שמתקיים מאז הפגרה הארוכה אליה יצאו כלל קבוצות הכדורסל בארץ ובעולם לפני שלושה חודשים, כשישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שחוזרות לקיים משחקי כדורסל מקצועניים ועם מגע מלא.

שתי הקבוצות הערב הציגו סגלים חדשים לעומת אלה שהיו כאן עד לפני שלושה חודשים, כשהחתימו מספר שחקנים מבטיחים בכדי לעזור להן להשיג את המטרות שנותרו להן העונה. בעוד אילת המדורגת במקום השמיני בטבלת הליגה מקווה להשתחל לפלייאוף העליון, בבאר שבע מקווים לא להתדרדר אל מתחת לקו האדום המוביל לירידת ליגה שם נמצאת כעת עמוק בבוץ קבוצה דרומית נוספת - מכבי אשדוד.

הערב, בניגוד למיקומן בטבלת ליגת ווינר סל, באר שבע הייתה עדיפה הרבה יותר מאלה שלפניה בטבלה, כאשר פתחה פער דו-ספרתי כבר לאחר 10 דקות ראשונות של משחק עם 10:20.

אילת הורידה בתחילת הרבע השני את היתרון ל-2 נקודות בלבד וברבע השני שתי הקבוצות הציגו משחק שווה כוחות כאשר להפסקה ירדה האורחת מאילת בפיגור בן 3 נקודות בלבד, עם 46:49.

גם הרבע השלישי נפתח בשיוויון, אבל באר שבע התעשתה ראשונה ופתחה שוב פער גדול בדרך לניצחון במשחק ההכנה הראשון שאחרי הקורונה. זה נגמר עם 68:73 לבאר שבע בדרבי הדרום.

קלעו לבאר שבע: אגאדה 18, ברונסמה 13, פרסטינגר 11, וייס 8, בל 6, שארפ 5, כהן סבן וקוליש 4 כ"א, אלטיט 3, אייזנהארט 1.

לאילת: קרוליין וסקוט 13 כ"א, שורטר 10, דויל 9, קרטר ורוינה 7 כ"א, מנקו 4, בן צבי 3, עמיר 2.