ישיבת הר המור
ישיבת הר המורצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

א' חיפש מקום עבודה במוסד חינוכי תורני. באחד ממקומות העבודה אליהם פנה התבקשו המועמדים למלא שאלון מקוון, בו מצא א' שאלה מפתיעה.

לדבריו, הוא הופתע לגלות שבשאלון הקבלה למועמדים מצויין באופן ברור שדווקא בוגרי ישיבת הר המור לא יתקבלו לעבודה.

א' ציין כי מדובר היה בשאלון למועמדים הרוצים להתקבל לתפקיד ר"מ בישיבה על-תיכונית, אשר באחד הסעיפים בו הוא התבקש לסמן האם הוא בוגר ישיבת הר המור.

גם ההסבר לא איחר לבוא. "אין לנו שום דבר נגד ישיבת הר המור, להפך", נכתב בשאלון למועמדים. "אך הנסיון מורה שבוגרי ישיבה זו פעמים רבות לא משתלבים בשלום וביציבות בישיבות שונות ואיננו רוצים להסתכן".

א' התמה ציין כי מעולם לא היה תלמיד בהר המור, וכי מלבד מספר סדרי בוקר בודדים והשתתפות בהקפות השניות, אין לא קשר עם הישיבה. אך בהמשך הוא תהה "מה הייתם עושים במקומי?"

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה "במידת והדברים נשלחו כפי שהם מוצגים, הרי שמדובר בניסוח מכליל שאינו לגיטימי בעולם המוסדות החינוכיים והתעסוקה בכלל. זכותו של ארגון לברור את האנשים המתאימים לו, אך יש לעשות זאת בדרכים המרבות שלום בעולם והמאפשרות לשפוט אדם לפי דרכו ברגע נתון, ולא רק על פי תחנות חייו. אכן קיימות מחלוקות גדולות ומשמעותיות בציונות הדתית, אך חובה לנהלן בצורה השומרת על כבוד הצדדים כולם".