דובאי
דובאיצילום: istock

אחת הקהילות היהודיות המפתיעות שהתגבשו בשנים האחרונות היא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות.

נשיא הקהילה, סולי וולף, סיפר על חיי היהודים במדינה וציין כי יש כבוד רב לקהילתו שפועלת בעיקר בדובאי. הקהילה מפעילה שני בתי כנסת, תלמוד תורה ומחזיקה בחמש השנים האחרונות רב קבוע, הרב לוי דוכמן.

"גדלתי בלונדון ועולם העסקים הביא אותי למספר מקומות בעולם. התחלתי לגלות את הפוטנציאל שקיים במדינות המפרץ, ונסעתי לשם כדי להכיר טוב יותר את המקום. בשלב מסוים הנסיעות שלי הפכו תכופות עד שזה נהיה לא נוח לנסוע כל הזמן ממינכן לדובאי ולכן בשנת 2002 החלטתי לעבור לגור בדובאי ולהשתכן כאן", סיפר וולף בראיון לאתר ynet.

עד לאחרונה בשר כשר היה מצרך נדיר עבור יהודי איחוד האמירויות, אך הרב דוכמן החל בשנה האחרונה בייבוא בשר כשר מארה"ב ואף יצר קו שחיטה כשר בדובאי. "הם יכולים לספק כאלף עופות בשבוע, וזה מספיק לכל הקהילה שלנו. כשבאתי לכאן בהתחלה לא היה כזה דבר, לא יכולת למצוא אוכל כשר או מצות. היום ברוב הסופרים אתה יכול למצוא מצרכים כשרים רבים, אפילו מצרכים לגפילטע פיש".

האם קשה לחיות כיהודי במדינה ערבית מוסלמית אדוקה? "מאוד בטוח לנו כאן, אנחנו לא מסתתרים. אנחנו מרגישים בנוח וחופשי להתפלל וללכת לבית הכנסת ולכל מקום. אין כל עוינות כלפינו לא מהאנשים ולא מהרשויות, המדינה ומנהיגיה דואגים לנו ולצרכים שלנו. אני פה כבר 18 שנים, ומעולם לא הרגשתי עוינות או משהו בסגנון, וכולם יודעים שאני יהודי. יש לנו שכנים ליד בית הכנסת, והם מקבלים אותנו כמו שאנחנו".