יעקב אביטן וצוריאל קריספל בהר המנוחות
יעקב אביטן וצוריאל קריספל בהר המנוחותצילום: דוברות

שר הדתות הרב יעקב אביטן ובכירי משרדו הגיעו היום (חמישי) לסיור בהר המנוחות בירושלים, יחד עם מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל ונציגי חברות קדישא.

אביטן וצוותו ביקשו לשמוע על צרכי הקבורה בירושלים ועל תכניות הפיתוח והשדרוג של ההר שחלקן יוצאות לפועל בימים אלו בעלות של מיליוני שקלים, בתקציב משותף של המשרד לשירותי דת, עיריית ירושלים ומועצת בתי העלמין.

לסיור התלוו יצחק ישי מנהל אגף בכיר קבורה במשרד לשירותי דת, ראש מטה שר הדתות אשר מדינה ויועצי השר, ראש מטה המנכ"ל עו"ד ארז מלול, אפי עמר מרכז שירותי דת בכיר באגף הקבורה במשרד, הרב חנוך פרסטר אחראי הלכתי קבורה ארצית במשרד, חשבת המשרד אושרית אברמוביץ ובכירים נוספים.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל הציג בפני השר את המשך עבודות השיפוץ והשדרוג של דרכי הגישה להר המנוחות, שנמשכות כל העת לצד עבודות תשתית נרחבות בכל רחבי העיר הכוללות שבילים חדשים, שיפוץ השבילים הישנים ושדרוג של תשתיות ישנות.

רק לאחרונה הושלם פרק נוסף בתכנית עם השלמת סלילת וריבוד הכביש המוליך אל ההר, לאחר שמצבו של הכביש חייב את סלילתו מחדש. עבודות השדרוג של ההר הן חלק מתכנית כוללת לה שותפים עיריית ירושלים באמצעות האגף למבני דת, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין.

התכנית בעלות של מיליוני שקלים נועדה להתאים ולהנגיש את התשתיות של בתי העלמין בירושלים לרווחת העולים לבתי העלמין.

התכנית כוללת עבודות שיפוץ ושדרוג החל מהכניסה לבית העלמין ועד ולרחבה הגדולה שעברה גם היא שיפוץ. כמ כן ישופצו המדרכות והכבישים בתוך ההר, הוקצו מתחמים מוצלים להספדים וסעודות הילולה המתקיימות בהר המנוחות וניתן מיקוד מיוחד לפתרון מצוקת החנייה בהר שגרמה לעיתים לסבל רב לעולים ולפקקי תנועה בתוך הר המנוחות.

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן ציין, כי לצד ההשקעה בתשתיות יש צורך למצוא פתרונות לקבורת שדה על מנת שיהיה ניתן לתת מענה נכון לצרכי הקבורה של תושבי ירושלים ורבים החפצים שיקיריהם יטמנו בירושלים.

''אנחנו רואים את העבודות וההשקעה העצומה בפיתוח בית העלמין הזה, מכל העולם יהודים באים להיקבר בירושלים. יש פה בית עלמין שקבורים בו צדיקים וקדושים ועלינו לדאוג שהדרכים המובילות להר יהיו מותאמות לצרכים ההולכים וגדלים כאן וכן להכשיר עוד ועוד מקומות קבורה'', אמר השר.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין קריספל הביע תקווה כי לאחר תקופה ארוכה של משבר תקציבי בשל היעדר תקציב מדינה, יהיה ניתן להגדיל את היקף התמיכה בפיתוח הר המנוחות ובתי העלמין הנוספים בירושלים.