ח"כ משה אבוטבול
ח"כ משה אבוטבולצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) מחה הערב (חמישי) על דרישת התנועה הרפורמית ונשות הכותל להעמיד לדין את הרב דוד יוסף, רב שכונת הר נוף, בשל התבטאויותיו נגד הרפורמים.

''ראשית כל אני מוחה על הפגיעה בכבודו של הגר״ד יוסף שליטא על-ידי הרפורמים, זה אותם אלו שהגישו נגדי בג״ץ על שלטי הצניעות בבית שמש שהתברר רק כתירוץ להחלפת השלטון בעיר״, אמר אבוטבול.

בראיון לרדיו ''קול ברמה'' נשאל אבוטבול על פסילת חוק ההסדרה בבג''ץ, ואמר ״מתברר שהח״כים אינם נבחרי ציבור אלא הינם בובות על חוטים שצריכים להשתחוות לבג״ץ. אנו נעמיד את ימינה וליברמן למבחן על חוק ההתגברות כאשר התחייבו שיתמכו נגד בג״ץ. אגב אני מופתע מהעבודה של הח״כים מכחול לבן, נראה שלקחנו מהם את החלק הלבן היותר טוב״.

אבוטבול גם התייחס למתקפה של איילת שקד נגד הליכוד ונתניהו, בעקבות החלטת ראש הממשלה לתת לש"ס את האחריות על הוועדה למינוי דיינים. לדברי אבוטבול שקד ''למדה את הלקח, ושלחה שליחים אלינו ואני מאמין שההתקפה של ימינה על החרדים לא תחזור על עצמה״.

הוא בירך על היוזמה לאפשר חל״ת למשרתי שירות אזרחי, ״אני שמח שסגן שר העבודה והרווחה הרב משולם נהרי הי״ו לקח את הנושא לתשומת ליבו ומטפל בעניין. לאחר הצבעה במליאה העברנו את הנושא לועדת העבודה והרווחה בה אני חבר ואעקוב אחר ההחלטות, ובעז״ה בקרוב נבשר שגם הם קיבלו את המענק המגיע להם״, הוסיף ח"כ אבוטבול.