ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: מירי שמעונוביץ

על רקע האצת המהלכים בדרך לקבלת תכנית הריבונות על פי תכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הפיץ הבוקר (ו') ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ איגרת מיוחדת לתושבים.

במכתב הדגיש גנץ את חשיבות התוכנית להעמקת השורשים ביהודה ושומרון ואמר כי חשוב לעצב אותה לפי התפיסה הזו: "כאנשי ההתיישבות עלינו לפעול לכך שריבונות ישראל תוחל על אזורים כמה שיותר גדולים, אך לא במחירים קשים שיפגעו יותר משיועילו. התכנית שתקבל על עצמה ממשלת ישראל צריכה להיות אות הפתיחה להמשך ביסוס האחיזה שלנו ביהודה ושומרון ולא חלילה להיפך."

גנץ שיתף את התושבים בשיח אותם מקיימים ראשי הרשויות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו והעלה את הסכנות שישנן בתכנית כפי שהיא מנוסחת כיום: "הודענו לו כי נעמוד כחומה בצורה על כך שתוכנית המאה תחזק את ההתיישבות ללא יוצא מן הכלל. לא נקבל סכנות להתיישבות כמו יישובים למובלעות או הכרה מרומזת במדינה פלסטינית. מחשבה זו חייבת לרדת מהשולחן."

לדבריו, "אנו לא באים רק כדי לשרת את טובתם הפרטנית של היישובים בבנימין, ביהודה ובשומרון, אלא, ובעיקר, את האחיזה של מדינת ישראל באזור האסטרטגי והחשוב הזה. בשבועות האחרונים אמרתי לראש הממשלה כי אני מחוייב לתושבים שלי – לכם, וכן לטובת ההתיישבות כולה ולכן נהיה מהתומכים הגדולים ביותר במהלכים שיביאו לחיזוק הנוכחות שלנו כאן, ונדע גם לנהוג אחרת אם נדרש לכך".

גנץ עדכן כי המועצה יצאה בימים האחרונים בקמפיין הסברה וביקש מתושבי בנימין להצטרף לפעולות וכן "להתפלל להצלחת ההזדמנות הגדולה וההיסטורית של ריבונות על ארץ האבות."