ח"כ מירב כהן
ח"כ מירב כהןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השרה הטרייה לשוויון חברתי, מירב כהן, ילדה בן ימים ספורים אחרי כניסתה לתפקיד, מה שהביא אותה לצאת לחופשת לידה.

״האמת היא שזה מאוד קשה – זה הדבר הכי רחוק מחופשה שיכול להיות", מתארת כהן בראיון לאולפן שישי בחדשות 12. "אני עובדת מהבית, אני לא עוזבת אותו. אני מתעסקת בדברים הדחופים, ענייני הקורונה והתקציב ויש הרבה כאלו".

כהן , אחת הפעילות החברתיות הבולטות בישראל בעשור האחרון, מטפלת בסוגיות שקשורות לקשישים הרבה לפני שמישהו חשב שתתמנה לשרת הגמלאים.

״נכשלנו בטיפול בקשישים במשבר הקורונה – גיליתי מערכת שלא מסודרת ומאורגנת, היא לא מאורגנת בשגרה ולא מסוגלת להתמודד עם המצב במשבר", אמרה.

בנוגע לכניסת כחול לבן לממשלת נתניהו החמישית בניגוד לכל הבטחותיהם במערכות הבחירות אמרה כהן כי ״ממש קשה לי, לא ככה רציתי שזה יהיה. ללכת לממשלת אחדות עם בן אדם שאנחנו לא מאמינים בו והוא עם כתבי אישום, לעומת ללכת למערכת בחירות רביעית ברצף תוך כדי משבר כלכלי, חברתי, בריאותי מטורלל, שתי החלופות היו על הפנים – מקווה שעשינו את הבחירה הפחות גרועה".

על הממשלה המנופחת שהוקמה אמרה כהן כי היא "מאוד לא אוהבת את זה, מאוד לא מרגישה עם זה בנוח. בטח כשאני מהבוקר עד הערב מתעסקת באנשים שבאמת אין להם".

"אני חושבת שלא מוסיף לו כבוד ללכת לכל מיני נאומים של אכלו לי ושתו לי", המשיכה כהן בנוגע לנאום נתניהו בפתח משפטו. "היה הכי טוב שיבוא ויתמודד עם העובדות על חפותו. אין לי שליטה על הפה של נתניהו, רגב, אמסלם או אוחנה אבל יש לנו וטו בממשלה הזו – ובווטו הזה אנחנו משתמשים כחומה בצורה כדי להגן על שלטון החוק".