סיון רהב-מאיר
סיון רהב-מאירצילום: אייל בן יעיש

הכותרת של הקיץ יכולה להיות הגל השני של הקורונה חלילה, או האבטלה האיומה במשק חלילה, או גל העלייה חסר התקדים לישראל.

האופציה השלישית עדיין אפשרית. כתבתי פה בעבר על הישראלים האמריקאים שרוצים לחזור לארץ אבל בעיות בירוקרטיות מעכבות אותם, וגם על יהודים אמריקאים וצרפתים ובריטים שמחשבים מסלול מחדש וזה הזמן להציע להם הצעות אטרקטיביות. זה צריך להיות ה-פרויקט המשותף שלנו כרגע, ה-נושא שבו עוסקים, יותר אפילו מ"חתונה ממבט ראשון".

דיברתי השבוע עם אנשים ממשרדי הקליטה, החוץ, הפנים והסוכנות היהודית. יש ישיבות ויש דיונים ויש רצון. צריך רק להעלות הילוך. איך?

פלסטר ראשון ונחוץ הוא כתובת אימייל, זה הכל, שאליה אפשר לפנות. השבוע כינסה שרת הקליטה ישיבה ואחריה פורסמו סוף סוף שתיים כאלה: [email protected] ליהודי ארה"ב ו- [email protected] לישראלים חוזרים. הפייסבוק האישי שלי מתפוצץ מפניות של ישראלים שלא רשמו בישראל את ילדיהם שנולדו בחו"ל, ישראלים שנשואים לאמריקאים שאסור להם להיכנס כרגע לישראל, הורים גרושים שלא יודעים איך להעלות את הילדים ועוד שלל שאלות על ביטוח לאומי וקופות חולים ומס הכנסה.

הם צריכים כתובת נגישה אחת, במקום לעשות לבד גוגל ובלילות, וחבל שייפלו בין הכיסאות. מוקד השירות צריך לעבוד פה כמו חברה מסחרית שרעבה לכל לקוח. בואו נעזור להם, כלומר לנו. לפעמים ההבדל בין עלייה של משפחה שלמה לבין הישארות באמריקה תלוי בתעודת לידה אחת שצריך לשלוח בדואר עותק מקורי שלה.

במקביל, צריך קמפיין עלייה אטרקטיבי. להסתער על ההזדמנות הזו. לתפור חליפות ייחודיות של מגורים, תעסוקה ומוסדות חינוך לקהילות שונות שתוהות עכשיו על דרכן.

ובנוסף, אפשר גם לפתוח קצת את השמיים. ברוך השם, אנחנו ביוני הרגוע, לא במרץ המבוהל. המצב פה תחת שליטה, אבל שערי הכניסה לארץ עדיין נעולים בפני רבים, וחבל. העיקרון שזהו ביתו של כל יהודי בעולם לא נמחק בגלל הקורונה. זה לא מסובך לעשות להם בדיקה, וברוכים הבאים. נראה לי שצריך כאן, במחילה, איזה אריאל שרון. בולדוזר שידפוק על השולחן, יקצר הליכים, ייקבע עובדות בשטח – ויעשה היסטוריה.

מתוך "ידיעות אחרונות"