בנט
בנטצילום: אהוד אמיתון/TPS

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, שוחח היום (ראשון) עם בני טייטלבוים ב'כאן מורשת' על המאבק בקורונה, תוכנית המאה והאירוע בחברון.

בנט הסביר כיצד מצד אחד נרשמת עלייה במספר החולים, ומצד שני מאפשרת הממשלה הקלות כגון הגדלת מספר האורחים בחתונות ל-250.

"במדינת ישראל בגלל שהפנמנו לפני כל העולם ובעוצמות יותר גדולות מכל העולם שצריך לשמור מרחק מסבא וסבתא ולשמור עליהם, אז גם כשיש קצת יותר נדבקים אנחנו לא רואים זינוק במונשמים ובמתים כי בסופו של דבר התכונה היסודית של הקורונה זה שהיא מאוד קטלנית כלפי אוכלוסיה זקנה ובוגרת והיא כמעט ולא הרגה עד היום ובוודאי בישראל צעירים", ציין בנט.

"מה שאנחנו צריכים לעשות זה להגביר בצורה דרמטית את היקף הבדיקות כדי שלא נצטרך לסגור עוד פעם. אני תומך בפתיחה של הכלכלה ולא בסגירה שלה, יש אמצעים חליפיים. הקורונה הכלכלית היום חמורה לאין ערוך מהכלכלה הרפואית", אמר.

בנט יצא נגד סגירת הרכבת, "צריך היה לפתוח את הרכבת, צריך מיד לפתוח את הרכבת, כי אנחנו פשוט מטילים גזרות קשות מנשוא דווקא על האוכלוסייה החלשה. צריך פשוט לשמור על חבישת המסכות ועל ניקיון וכו' וכבר לבנות את מערך הבדיקות. למה הם לא מתקדמים בבדיקות? המחדל הממשלתי של אי יצירת מערך בדיקות, כופה עלינו כל פעם לסגור ולא לפתוח".

יו"ר ימינה תקף את מקבלי ההחלטות, "לפעמים נדמה לי שמי שנמצא בצומת קבלת ההחלטות לא מבין, כי אין שם אחד שהוציא חשבונית מימיו, אז הם לא יודעים ולא מבינים את הקושי העצום שהציבור העצמאי מתמודד איתו. זה בלתי אפשרי. מי שבמגזר הציבורי בכלל לא מושפע מהקורונה, אבל המגזר הפרטי אנשים שרפו את החסכונות שלהם ואיכשהו צלחו את הסיבוב הראשון אבל לא יהיה להם אוויר לעוד גל. והתכנית שפרסמתי שבוע שעבר מסבירה בדיוק איך צריך לערך לגל השני אבל אם לא נעשה את זה יהיה פה סגר נוסף וזה כבר יהיה מכת מוות לעצמאיים".

בנט אמר כי עצם העובדה כי אין אחראי מובהק למאבק בקורונה היא בעיה חמורה וסיפר כיצד כשכיהן כשר ביטחון, למרות שלא ניתנה סמכות רשמית, הוא פעל להקמת מלוניות, לטיפול במערך הקשישים ובמוקדי התפרצויות שונות, "לקחנו פיקוד על האירוע גם כשלא נתנו לנו אחריות, אבל זו לא דרך נכונה שלא ברור מי מנהל את העניינים".

על פרשת גרוטו והאישור שניתן למיליארדר טדי שגיא אמר בנט, "עשו פה עליהום בנושא הזה, אבל הבעיה היא לא האירוע הנקודתי אלא השיטה. ככה זה אמור לעבוד? שאתה משיג את המייל של המשנה למנכ"ל? צריך להיות בכל תחום רציני ועדת חריגים שאליה פונים וכל הציבור יכול לפנות ויש פרמטרים מה קורה בכל מקרה. אתה צריך למצוא דרך קשרים את הטלפון של גרוטו ולקוות שהוא יחזור אליך? זו לא שיטה. גם הדבר הזה נמצא בתכנית שפרסמתי ולצערי הממשלה פשוט לא עושה. הם מסתכלים במין קלות דעת על הפרנסה ועל החיים של מיליוני אנשים".

על השאלה האם יש סיכוי שימינה תכנס לממשלה השיב השר בנט בנחרצות, "לא", והסביר, "זו ממשלה שהלכה לכיוונים מאוד מאוד לא נכונים. ממשלה מנופחת שעוסקת כל היום באאודי שלה ובכבוד של ראש הממשלה החלופי, ומה שמעניין את הציבור זה איך לגמור את היום אפילו לא איך לגמור את החודש".

בנט התייחס גם לאירוע בחברון בשבת בו תועד חייל צה"ל מחלץ פלסטיני מתוך עימות עם מספר יהודים, "אני לא מכיר את כל הפרטים ואני למדתי להיזהר מאוד מפרסומים תקשורתיים, אני כמובן מגבה את חיילי צה"ל על המהלכים, בוודאי אחרי שיש תחקיר נלמד את הפרטים, וכמובן כל סיטואציה של אלימות שאין לה מקום צריך לטפל בה".

לשאלה האם תכנית המאה טובה או רעה בעיניו השיב בנט, "אני לא יודע כי אני לא יודע את כל הפרטים. זה בדיוק העניין. ראש הממשלה שומר את התכנית קרוב מאוד לחזה ולא חושף, וקשה לי לקבל החלטה בעניין. האם אני בעד ריבונות? חד משמעית! האם אני בעד מדינה פלסטינית? חד משמעית לא! השאלה על מה מדובר. אני בנטיה מאוד חזקה לריבונות על כלל ההתיישבות, כל היישובים, בקעת הירדן, צירי הגישה והכול אני בעד ריבונות כזו".