אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

עורכי הדין אביעד הכהן וישעיהו אברהם הגישו היום (ראשון) עתירה מחודשת לבג"ץ בשם קבוצת עותרים תושבי קרית ארבע, בדרישה לאפשר שחייה בבריכה העירונית גם בשעות "משפחתיות".

העתירה הוגשה כהמשך לעתירה קודמת שהוגשה נגד המועצה, ואשר ההליכים בה הסתיימו בהסכמה של המועצה לפתוח את הבריכה לשחיה משפחתית במשך שבע שעות בשבוע.

ההסכמה זכתה לתוקף של פסק דין, אולם לטענת העותרים בשנתיים שחלפו מאז פסק הדין חדלה בפועל המועצה המקומית קרית ארבע מלהפעיל את הבריכה כמעט לחלוטין, ככל הנראה במטרה שלא לקיים את פסק הדין.

כעת טוענים העותרים באמצעות עורכי דינם, כי המועצה פתחה את הבריכה "כגנבים בלילה" ללא הקצאת שעות שחייה משפחתיות, וזאת בניגוד להסכמה שזכתה לעיגון בפסק דינו של בג"ץ.

העותרים דורשים לחייב את המועצה לקיים את התחייבותה לבג"ץ, וכן מבקשים צו ביניים שיאסור על המועצה להפעיל את הבריכה כל עוד לא תקוים ההתחייבות. בנוסף דורשים העותרים להשית על המועצה הוצאות לדוגמה בסכום גבוה במיוחד.

עורכת הדין דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, תומכת בטענות העותרים ודורשת ממועצת קריית ארבע להקצות שעות לשחייה מעורבת של גברים ונשים בבריכה העירונית.

הבריכה בקריית ארבע נפתחה השבוע מבלי ששובצו בלוח זמני הרחצה שעות ייעודיות עבור "שחייה משפחתית" לצד קיומן של שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים.

לדברי זילבר, ''פתיחת הבריכה במתכונת זו עומדת בניגוד להתחייבות המועצה בבג"ץ ובאופן המונע מהתושבים שעתרו גישה לשירות ציבורי, תוך הפלייתם הפסולה. רשות ציבורית מחויבת לקיים את התחייבותה בפני ביהמ"ש שקיבלה תוקף של פסק דין מטעם ערכאה מוסמכת, ובענייננו לפעול בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון. זהו עיקרון יסוד''.

זילבר הדגישה במכתבה ליועץ המשפטי של מועצת קריית ארבע כי ''על הרשות לפעול בהתאם להתחייבותה בפני ביהמ"ש שקיבלה תוקף של פסק דין, ולהקצות באופן מיידי 'שעות משפחה' בהן תתאפשר שחייה גם במתכונת שאינה מופרדת''.

פרופסור אביעד הכהן, בא כוחם של העותרים שדרשו שחייה מעורבת, אמר כי ''העתירה כמו גם תגובת היועץ המשפטי לממשלה מדברות בעד עצמן. למרבה הצער המועצה בקרית ארבע אינה עומדת בהתחייבותה-שלה, וזאת לבד מביזוי הסכמתה שקיבלה תוקף של פסק דין בבית המשפט העליון, על כל המשתמע מכך.

''מצער שדווקא אנשים שרוממות האמת היושר והצדק בגרונם מזלזלים כך בהבטחתם - מעל למקפצה, תרתי משמע", הוסיף הכהן.