נתניהו ונבחרי הליכוד
נתניהו ונבחרי הליכודצילום: Tomer Neuberg/Flash90

בכירים בליכוד טענו היום (ראשון) כי ממשלת האחדות לא תחזיק מעמד עוד זמן רב ותתפזר עוד לפני שבני גנץ ייכנס באופן רשמי לתפקיד ראש הממשלה בפועל.

"החתונה הזאת בינינו לבין כחול לבן תיגמר הרבה יותר ברבנות מאשר כולם חושבים", אמרו בכירים בליכוד לחדשות 12. ''נתניהו מנסה למצוא את התזמון לפרוץ לבחירות. ייתכן שהתקציב הקרוב ייתן לו את ההזדמנות".

הבכירים טענו כי רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו ובנו יאיר לוחצים על ראש הממשלה לא להמשיך את קיומה של הממשלה הזאת ולפרק את השותפות עם כחול לבן, גם בשל החשש שבג''ץ יפסוק נגד מוסד ראש הממשלה החליפי בדיוק ברגע שנתניהו יעביר את ההגה לגנץ.

מהליכוד נמסר בתגובה: ''שקר מכוער. בתקשורת מצאו דרך חדשה ומקורית להעליל על שרה ויאיר נתניהו עלילות שווא. מספיק להגיד את מילת הקסם 'בלפור' כדי להכשיר כל מידע, מופרך ככל שיהיה, בלי צורך לגבות אותו בעובדות''.

בתוך כך, כתבת חדשות 12 דפנה ליאל דיווחה כי נתניהו מבקש מגנץ ''תעודת ביטוח'' מפני התערבות של בג''צ בהסכם הקואליציוני. ראש הממשלה רוצה לשנות את החוק כך שכל התערבות של בג''צ בהסכם תוביל לבחירות ונתניהו ישאר ראש ממשלת המעבר.

נתניהו גם מבקש לשנות את החוק כך שהממשלה תכהן ארבע שנים במקום שלוש, בעוד שהיום יש רק אופציה בחוק להאריך את משך הכהונה. נתניהו מאמין שהחלטה כזו תקטין את הסיכוי שבג''צ יתערב בהסכם הקואליציוני.