מייק פומפאו
מייק פומפאוצילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו דיבר בכנס הוועד היהודי האמריקני (AJC) על חשיבות התמיכה האמריקנית במדינת ישראל.

"הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הטיפול של הממשל בתומכת האנטישמיות הגדולה בעולם - הרפובליקה האיסלאמית של איראן", הצהיר פומפאו.

"נמשיך ללחוץ את המשטר עד שאיראן תתחיל להתנהג כאומה נורמלית ותפסיק לאיים על תושביה ושכנותיה. אסור לאפשר לשלטון הקיצוני להשיג נשק גרעיני", הוסיף.

לדבריו, "הבסיס של הערכים האמריקניים היא עמידה לצד ישראל נגד השחקנים 'הרעים' במפה הבינלאומית. כבר בחודש הבא תציג נציבות מחלקת המדינה לזכויות אדם דו"ח שיראה כיצד 'עקרונות משותפים מקרבים אותנו לחברים כמו ישראל'".

"מאז 1948 ישראל הוכיחה פעם אחר פעם כי היא עומדת בכל אתגר הקשור לזכותו של העם היהודי לשלוט בעצמו במולדת הקדמונית. ארצות הברית תמיד תתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה. מבחינתי האישית, מרגש מאוד לבקר בישראל בכל פעם מחדש", דברי פומפאו.

הוא דיבר על חשיבות השיתוף של ארגון ה-AJC במאבק באנטישמיות. "יחד עם השליח המיוחד אלן קאר, דחפתם לאימוץ והטמעת ההגדרה של ברית הזיכרון לשואה (IHRA) הבין-לאומית לאנטישמיות. אתם מתמודדים עם תנועת ה- BDS הרעה וספרי הלימוד המלמדים ילדים פלסטינים תמימים לשנוא יהודים, מה שהופך את השגת השלום להרבה יותר קשה. מבחינתנו ללא ספק אנטי-ציונות היא אכן אנטישמיות", סיכם.