מיקי זוהר וישראל כ"ץ. ארכיון
מיקי זוהר וישראל כ"ץ. ארכיוןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מתערב. ראש הממשלה כפה על שר האוצר ישראל כ"ץ לבחון מחדש את עמדתו בנושא הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שנועדה למנוע את כניסת חברות האשראי לשוק הביטוח.

בהודעה שפורסמה הבוקר (שני) נאמר כי "לבקשת ראש הממשלה, סיכמו שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שהצעת החוק למניעת כניסות חברות האשראי בענף הביטוח תיבחן לעומק בשל הרצון להגיע להסכמות ולצמצום פערים. בכל מקרה החוק יובא להצבעה ביום ראשון הקרוב בועדת השרים לענייני חקיקה".

במקביל הסכים ח"כ זוהר להסיר את הבקשה לדיון חוזר בוועדת הכספים בהצעת החוק לעידוד התעסוקה במשק, ובכך נפתחה הדרך להעברת החוק היום בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

מדובר במהלך של ח"כ מיקי זוהר עליו הכריז בשבוע שעבר, אשר נועד למנוע פגיעה נוספת בסוכני הביטוח כתוצאה מיוזמתו של יו"ר רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת, אשר העניק בשבוע שעבר לחברת כרטיסי האשראי 'מקס' רישיון לשיווק ביטוח.

העימות החריף בין שני בכירי הליכוד, זוהר וכ"ץ, התפוצץ אתמול בבוקר כאשר השר כ"ץ הודיע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו לבלום את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר, "בכוונתי לקדם תחרות במשק כאמצעי חשוב להגברת הצמיחה והורדת יוקר המחיה".

"הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר למנוע מחברות כרטיסי אשראי לפעול בשוק הביטוח, מהווה ניסיון לחסום תחרות ולסייע לחברות הביטוח על חשבון הציבור הרחב ודינה להדחות", הדגיש כ"ץ.

ח"כ מיקי זוהר לא נותר חייב, ותקף בחריפות את עמדת שר האוצר, "‏ההחלטה לאפשר לחברות האשראי להיכנס לשוק הביטוח יכלה להיות נכונה אם היו הופכים אותן לחברות ביטוח. כשמצ'פרים בשביל רפורמת בכר והופכים את חברות האשראי לסוכני ביטוח מחסלים ענף שלם. האזרח לא מרוויח אגורה". השר כץ, טוב יהיה ששר בכיר בממשלה יעשה שיעורי בית לפני שהוא מצייץ".

זוהר הוסיף ועקץ את השר כ"ץ, ששימש במשך שנים כשר התחבורה, "היה מצופה משר האוצר להיאבק למען אלפי סוכני הביטוח כמו שנאבק למען ענף המוניות במלחמתו באובר".