הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןצילום: פלאש 90

המשנה ליועמ"ש, ארז קמיניץ, מבהיר במכתב ששיגר היום (שני) לשר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ כי קיימת בעייתיות ביוזמה להארכת כהונת רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן.

במכתבו מזכיר קמיניץ, כי חוות הדעת הקודמת לפיה הארכת הכהונה היא אפשרית, ניתנה לאחר שבמשרד לשירותי דת טענו כי כהונת הרב שטרן פקעה בתקופת ממשלת מעבר בה לא ניתן להתניע תהליך לבחירת רב עיר חדש.

"נוכח הנימוקים שהוצגו, שהתייחסו לתקופת ממשלת מעבר, סברנו שאין מניעה לתיקון התקנות כאמור בתקופת ממשלת המעבר וכי הכהונה תסתיים עד תום חצי שנה מיום הקמת הממשלה. עם זאת, התקנות לא נחתמו בסופו של יום על ידי השר לשירותי דת", הזכיר קמיניץ.

לדבריו, "בינתיים הוקמה ממשלה קבועה ואין עוד מניעה לחידוש הליכים לבחירות של רבני עיר. כפי שאמרתי לך בשיחתנו הטלפונית, עובדה זו מחלישה מאוד את ההצדקה המשפטית לתיקון התקנות כאמור ובוודאי מחייבת בחינה של הצדקה חדשה, ככל שקיימת".

"הואיל והשר לשירותי דת הוא השר הממונה על התקנות, אם תובא בפנינו פנייה של המשרד לשירותי דת בעניין תיקון התקנות כאמור, שבה יצוין גם נימוק שיעלה הצדקה לתיקונן בעת הזו, הדברים ייבחנו על ידינו מחדש", הוסיף קמיניץ, "במידת הצורך נשמח לקיים ישיבה עם המשרדים הנוגעים בדבר".