"רצינו לשדר בתמונה חוזק", תאיר סול פרוכטר
"רצינו לשדר בתמונה חוזק", תאיר סול פרוכטרצילום: אסתי מור יוסף

בסוף השבוע שעבר התאספו חמש נשים להפקת אופנה יחודית העוסקת במכנה המשותף שלהן - הן נשואות צעירות לבעל שנמצא בשירות הצבאי.

תאיר סול פרוכטר, מי שיזמה וארגנה את ההפקה הייחודית, סיפרה לערוץ 7 על ההתמודדות האישית שלה בנישואיה לחייל ועל המסר שחשוב היה לה להעביר בהפקת האופנה.

"חשבתי לארגן את ההפקה הזו כדי להצדיע לציבור נשות החיילים, שעוברות קשיים רבים ונלחמות על ניהול חיי זוגיות ומשפחה גם במתכונת הצבאית", אמרה. "להראות את הסיטואציה ולהנכיח את זה ברשת החברתית".

סול פרוכטר עצמה נשואה לחייל המשרת בחטיבת הצנחנים. "נשים שנשואות לחיילים עוברות המון מבחינה פסיכולוגית, אישית וגם דתית", ציינה. "בנות סיפרו שהמון מפקדים לא מסכימים לשחרר את הבעלים שלהן לערב טבילה, ויוצא שאשה טובלת ולא זוכה שבעלה יגיע הביתה. זו תקופה מאוד אינטנסיבית ולא מדברים עליה בכלל".

היא רצתה להדגיש את הגאווה שלהן בתור נשות חיילים. "כמו כל אישה שמראה שהכול בסדר ושטוב לה למרות שהיא חווה קשיים, לא רציתי להביא בהפקה את המקום הזה של העצב אל מול המדים. ולכן, בתמונות ניתן לראות את השמחה והגאווה שלנו בעצמנו ובבעלים שלנו למרות הקושי הגדול מנשוא".

הפקת נשות החיילים
הפקת נשות החייליםצילום: אסתי מור יוסף

"קרה לי שבעלי ירד לשבועיים לשטח בלי טלפון", סיפרה. "את מכניסה את עצמך למצב מאוד קשה נפשית. את מאוד מפחדת, את מכינה את עצמך חס ושלום לדברים גרועים, את לא יודעת מה יהיה".

"לכן", אמרה. "ניסינו לשדר בתמונות חוזק כמו שאנחנו משדרות כל יום, למרות כל הקשיים שזה מביא ביחד איתו. וגם את העוצמה הנשית של היופי בצבעים אל מול היער שלא היה ירוק כל כך".

להפקה היא גייסה צלמת, מאפרת ומעצבות מטפחות מהשורה הראשונה. "המעצבות מאוד התלהבו וזרמו איתנו ורצו להביא לנו את המטפחות הכי יפות שיש להן בקולקציה", אמרה סול פרוכטר. "בהתחלה חשבתי לקחת אושייות אינסטגרם ולהלביש עליהן את הסיטואציה, אבל אז הגעתי למסקנה שהן לא באמת עוברות את זה, ואני מחפשת בנות שבאמת עוברות את זה".

"יש לנו קבוצת וואטסאפ שנקראת 'אשת חיל' שמיועדת לנשות חיילים, ואנחנו מדברות בה על בסיס יומיומי. החלטתי לקחת בנות מהקבוצה הזו, בחרתי נשים שנראות לי מתאימות", כך סול פרוכטר.

איפור: עטרת מור מאפרת מקצועית
צילום: אסתי מור יוסף
מטפחות: "הדרא", "אגרא" מעצבת מטפחות ו"עמנואל מטפחות"