תמר זנדברג
תמר זנדברגצילום: קובי ריכטר/TPS

מליאת הכנסת תצביע מחר (רביעי) על הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג (מרצ) להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נושא שהיה לאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של כחול לבן.

בימים האחרונים נשלחו למעלה מ-30 אלף מיילים לחברי הכנסת של כחול לבן והעבודה בדרישה לתמוך בהצעת החוק.

ח"כ תמר זנדברג קראה לציבור להמשיך את הלחץ על חברי הכנסת ואמרה היום: "אני קוראת לכם לשלוח כאן מייל לנבחרים שלכם כדי לוודא שהם יעשו מה שאתם מצפים מהם. מחר נפרסם כאן את רשימת התומכים והמתנגדים, כדי שכל חבר וחברת כנסת יידעו שאנחנו מסתכלים עליהם".

לקראת ההצבעה על הצעת החוק אמרה זנדברג: "״אני קוראת לחברי הכנסת לפעול לפי צו מצפונם ולעמוד מאחורי הבטחה משמעותית ואחת המרכזיות שהבטיח בבחירות האחרונות לציבור החופשי בישראל - סיום העוצר בשבתות והפעלת תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע. זה צודק, זה נחוץ ואין שום סיבה לא לאפשר את זה.

''תחבורה ציבורית בשבת תאפשר חופש תנועה ביום המנוחה להמוני ישראלים ללא רכב פרטי ותסייע להורדה של רכבים פרטיים על הכביש של משתמשים רבים שנאלצים להחזיק רכב פרטי רק כי התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה שלהם''.

זנדברג הוסיפה: ''הגיע הזמן סוף לשים לאבסורד ולקחת מישראל את הכבוד המפוקפק של המדינה היחידה בעולם שמשביתה את התחבורה הציבורית שלה דווקא ביום המנוחה של האזרחים".