: "היינו כשבויים".
: "היינו כשבויים".צילום: יד לאחים

חברת האוטובוסים 'קווים' הביאה להפסקת עבודתו של נהג החברה שהועסק בקווים הפועלים באזור השפלה, לאחר שהטיף באופן קבוע לנוסעיו גם כאשר התבקש על ידם שלא לעשות זאת.

תחילתו של הסיפור לפני תקופה, כאשר פניות שהגיעו ל'מחלקה למאבק במיסיון' של יד לאחים העלו כי נהג אוטובוס בחברת 'קווים' הנוהג בקו 461 מלוד לתל-אביב ולהפך, מטיף לנוסעים להמיר את דתם לנצרות, תוך כדי הנסיעה. "הנוסעים מרגישים כמו שבויים בידיו של הנהג שמנצל את עובדת היותם נתונים במקום סגור, מבלי יכולת ללכת, ותוך שהם צריכים להסתמך עליו", תיאר אחד מהם את שהתרחש.

לאחר קבלת פרטיו המלאים של הנהג, בהסתמך על אותן עדויות מטרידות ובהתחשב בעובדה כי נוכח חשיפתם של קטינים לפעילות ההטפה הזו ייתכן והנהג עובר בכך על סעיף 368א' לחוק העונשין הקובע עונש מאסר למי שיעשה פעולה העלולה להביא להמרת דתו של קטין, נעשתה פניה לחברת האוטובוסים בדרישה לפעול בדחיפות להפסקת התופעה. חברת 'קווים' מיהרה אכן לפעול והנהג המיסיונרי נקרא לשימוע שבו הוזהר להפסיק להטיף לנוסעים, שאם לא כן הוא יפוטר.

למרות זאת, לפני כחודש החלו להצטבר ביד לאחים תלונות חדשות של אזרחים שהיו על קו 460 ו-475 שעושים גם הם דרכם מלוד לתל-אביב ובחזרה, אם כי בדרך שונה, על נהג אוטובוס מיסיונרי שאינו מפסיק להטיף לנוסעים. עם הגעת תמונתו של הנהג, הבינו ביד לאחים כי הנהג המיסיונרי האמור שב לסורו וחזר להכות בשנית.

וכאילו כדי להכעיס, לשלל הפניות שהתקבלו במוקד הארגון צורף סרטון בו נראה הנהג מטיף לנוסעים תוך שהוא מסכן את חייהם בכך שהוא מסיט את עיניו שוב ושוב מהדרך, גם בשעה שהוא נכנס לצומת עמוסה או עושה סיבוב. בסרטון אחר שנשלח למוקד הארגון נראה הנהג מטיף בארוכה על האמונה הנוצרית ויוצא חוצץ נגד היהדות והתורה, נשמעת אישה מבוגרת פונה אליו ואומרת "בבקשה תפסיק, אתה עושה כואב בראש", אבל הוא מצדו עונה "תשימי אוזניות" וממשיך להטיף.

שני הסרטונים האלו היו ככל הנראה ה"מכה בפטיש" שגרמו לחברת 'קווים' להבין את חומרת העניין ולהביא להפסקת עבודתו של הנהג לאחר שימוע נוסף שנערך לו בכפוף לדין.

ביד לאחים אמרו, "אנו מודים לחברת 'קווים' שהבינה את חומרת העניין והביאה להפסקת עבודתו של הנהג המיסיונרי. היה ברור כי פעילות ההטפה הזו שחזרה על עצמה כמה פעמים ביום באוזני עשרות נוסעים, שהיו שבויים בכל פעם מחדש בידיו של הנהג המיסיונרי, חייבת לבוא לידי סוף. אנו מבקשים מהציבור להמשיך ולפנות אלינו בכל פעם שהם נתקלים בנותן שירות כלשהו שמנסה להטיף להם תוך שהוא עושה את עבודתו".