מתוך הסדרה "טהרן"
מתוך הסדרה "טהרן"צילום: יחצ

הסדרה הישראלית ״טהרן״, שתעלה לשידור בערוץ 'כאן 11' ביום שני הקרוב, נמכרה לחברת אפל האמריקנית בעסקה של עשרות מיליוני דולרים.

מדובר בעסקה הנחשבת לגדולה ביותר אי פעם בתחום מכירת תוכן ישראלי לחו"ל, והיא נעשתה על ידי ענקית הפצת התכנים הקנדית Cineflix Rights, חברת שולה ודנה הפקות וחברת paper plane productions.

"טהרן" מגוללת את סיפורה של תמר רביניאן, האקרית צעירה מיחידת 8200 שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן.

תמר, מוצאת את עצמה בעיר עוינת, תחת מצוד המאיים על חייה, חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים באדמת איראן.

בין כוכבי הסדרה: ניב סולטן, מנשה נוי, לירז צ'רכי, אסתי ירושלמי, וכן שון טאוב ונאביד נגהאבן ("הומלנד").

מפיקות הסדרה דנה עדן ושולה שפיגל אמרו: "זהו הפי אנד הוליוודי למסע מטורף שהחל לפני חמש שנים. אנחנו וכאן 11 האמנו בסדרה לאורך כל הדרך, וזכינו להבעת האמון הגדולה ביותר שאפשר לבקש עם הזמנת שתי עונות נוספות מראש מאפל".

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, מסר: "מדובר בעסקת המאה של גופי התקשורת וההפקה בישראל. זהו הישג חסר תקדים לגוף שידור צעיר שהתחיל את פועלו לפני שלוש שנים בלבד. לא זו בלבד שהפכנו ליצרן התוכן הגדול והאיכותי בישראל, כעת אנו גם אור לגויים".

שר התקשורת יועז הנדל הגיב גם כן לעסקה: "הפקות מקור שנמכרות ברחבי העולם משרתות את מדינת ישראל במישור הכלכלי, ההסברתי והתרבותי. אני קורא למשקיעים ישראלים לבחון השקעה ביצירות ישראליות ולא רק בחברות הזנק ישראליות. היצירה כמנוע צמיחה, אפעל כדי לקדם ולעודד השקעה נוספת ביצירות מקור ישראליות״.