נתניהו וטראמפ בהשקת תכנית המאה
נתניהו וטראמפ בהשקת תכנית המאהצילום: קובי גדעון. לע"מ

'תוכנית טראמפ' תשפיע בראש ובראשונה על תושבי יהודה, השומרון והבקעה - והדעות בקרב המתיישבים עצמם חלוקות.

סקר שערכה חברת Direct Polls ותוצאותיו פורסמו הערב (שלישי) מגלה כי 56.8% תומכים או נוטים לתמוך בתוכנית, בעוד 36.1% מתנגדים או נוטים להתנגד לה. 7.1% טרם החליטו.

8.8% בטוחים כי המהלך יביא להקמת מדינה פלסטינית, בעוד ש- 35.7% בטוחים שהמהלך לא יסתיים בהקמת מדינה שכזו. השאר סבורים כי הכל תלוי בשאלה מי יהיה רה"מ בישראל (11.5%) או הנשיא בארה"ב (18.8%).

35.4% חושבים שזהו ההסכם הטוב ביותר שניתן יהיה לקבל, 20.2% נוספים חושבים שזהו הסכם טוב, אך לא מושלם, 9.2% רואים בהסכם גרוע אך נסבל ו- 27.6% חושבים שזהו הסכם גרוע שיש להתנגד לו.

"המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בין התאריכים ה- 4 עד ה- 7 ביוני 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 1,182 נדגמים מהאוכלוסיית הבוגרת (18+) בישראל תושבי יהודה, שומרון והבקעה בלבד. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.1%+- בהסתברות של 95%", נמסר על ידי עורכי הסקר.

בעקבות תוצאות הסקר אומר ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, נתוני הסקר מוכיחים כי רובם של המתיישבים מבינים את ההזדמנות החד פעמית שיש לישראל להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. המתיישבים מוכיחים גם פיקחות מדינית והבנה כי חלון ההזדמנויות מול ממשל אוהד שכזה בארה"ב הוא צר למדי וכי עלינו לפעול מהר".

"ברור עתה שטובת ההתיישבות והעדפת המתיישבים היא אימוץ התוכנית ונדמה לי שכדאי לנו נציגי הציבור מטעמם ובשליחותם לפעול בהתאם ומתוך כך להביא לקידום התוכנית", מוסיף רביבי.