סמל ליגת האלופות
סמל ליגת האלופותצילום: רויטרס

הרגע הגדול שחיכו לו מיליוני אוהדי כדורגל בכל העולם הגיע - ליגת האלופות חוזרת.

בכנס שהתקיים היום (רביעי) באופ"א, בצורה מקוונת לאור איסור התנועה בין מדינות החל עדיין על לא מעט מקומות באירופה, הצביעו חברי הוועד המנהל של ארגון הכדורגל האירופי על חזרתן לפעילות של המפעלים האירופיים - ליגת האלופות והליגה האירופית.

זה זמן רב שבעולם כולו עסקו בשאלה האם וכיצד יחזרו המפעלים האירופיים להתקיים, כששלל ספקולציות עלו בקשר לכך - החל מהשיטה על פיה יתקיימו המשחקים שנותרו עד לסיום העונה, דרך המיקום בו יתקיימו אלה ועד להשלכות של ההחלטה על כל יתר הליגות המקומיות ברחבי אירופה.

פתיחתן של הליגות המקומיות הרבות ברחבי אירופה, מישראל וגרמניה ועד ספרד ואנגליה, הביאו את חברי הנהלת הוועד האירופי להחליט על חזרתם של המפעלים היוקרתיים ביותר בכדורגל האירופי, זאת על אף שטרם נמצא חיסון לנגיף הקורונה ועל אף התחזיות הקודרות שניתנו רק לפני חודש.

על פי החלטת הוועד המנהל של אופ"א, מפגשי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר של ליגת האלופות ייערכו במתכונת של טורניר אחד בליסבון בירת פורטוגל בין התאריכים 12-23 באוגוסט.

לגבי מפגשי גומלין שמינית הגמר שיתקיימו בתאריכים 7-8 באוגוסט, עדיין אין החלטה על מיקומם של משחקים אלו כאשר מדובר במשחקי הגומלין בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד, יובנטוס וליון, באיירן מינכן נגד צ'לסי וברצלונה מול נאפולי.

באופ"א ניצלו את הכנס המקוון בכדי להודיע גם על שינוי בזהות הערים שצפויות לארח את משחקי גמר ליגת האלופות בשנים הקרובות, זאת כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה והשינוי המבני של העונה הנוכחית.

על פי ההודעה, איסטנבול שהייתה אמורה לארח את הגמר בסיום העונה הנוכחית, תזכה לארח את הגמר של עונת 2020/21. בשנה שלאחר מכן יתקיים הגמר בסנט פטרסבורג שברוסיה, ב-2023 ייערך הגמר במינכן שבגרמניה וב-2024 יהיה זה איצטדיון וומבלי בלונדון שיארח את משחק הגמר היוקרתי שמכניס כסף רב לכלכלת המדינה המארחת.

עוד נקבע כי הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה יתחיל ב-20 באוקטובר, סמוך מאוד לשריקת הסיום של העונה הנוכחית.

כמו כן, נקבע כי טורניר רבע הגמר של הליגה האירופית, מפעל הכדורגל השני בחשיבותו יתקיים בגרמניה, ב-10-21 באוגוסט בערים דואיסבורג, גלזנקירשן, פרנקפורט וקלן. גרמניה כזכור היא הליגה האירופית הבכירה הראשונה שחזרה לפעילות.

משחק הסופרקאפ בין אלופת אירופה למחזיקת הליגה האירופית נקבע ל-24 בספטמבר והוא ייערך בבודבפשט בירת הונגריה. ועכשיו כל שנותר לקוות כי כמו הליגות הבכירות, גם האוהדים יחזרו בקרוב למגרשים.