קבינט הקורונה
קבינט הקורונהצילום: חיים צח, לע"מ

שרי קבינט הקורונה החליטו הערב (רביעי) להחזיר את רכבת ישראל, שהושבתה מאז התפרצות הנגיף, לפעילות מלאה. תנועת הרכבות תתחדש ביום שני.

במהלך הישיבה התייחס ראש הממשלה גם לפגיעה הקשה בענף התרבות וההתמהמהות בפתיחתו מחדש. "אנחנו באים עכשיו, בני גנץ, השר חילי טרופר ואנוכי, מפגישה עם נציגי המגזר העסקי שעוסק בתרבות, במופעים. אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות", אמר נתניהו.

המתווה המוצע לפתיחת מוסדות התרבות כולל חזרה מלאה לפעילות תחת התו הסגול ועם עד 250 משתתפים בכל אירוע.

ראש הממשלה התייחס להמשך ההתמודדות עם הנגיף ולניסיונות למצוא חיסון. "מדינת ישראל חתמה עם חברת ״מודרנה״ על הסדר שיאפשר לנו לקנות חיסונים. החברה מתקדמת בפיתוח, הם טוענים שהם יכולים להגיע לזה באמצע השנה הבאה, אנחנו מקווים שהם יצליחו, אין לנו ביטחון בכך, אבל אנחנו מעוניינים לקבל את החיסונים הללו במהירות אם יפותחו ולכשיפותחו. זה שם אותנו במקום מאוד טוב בעולם".

"אנחנו כמובן ממשיכים במאמצים שלנו פה במדינת ישראל, במכון הביולוגי, ואנחנו מקווים גם שם להגיע לתוצאות. זה כמובן יפתור לנו את הדילמה שהוועדה הזאת עסוקה בה כל הזמן - איך לעצור את התפתחות המחלה מצד אחד, ומצד שני להמשיך כמובן את המשך פתיחת הכלכלה. יש עלייה תלולה למדי של תחלואה", הוסיף.

"אני מחזיק פה דוח של ה"אקונומיסט" שמדרג את מדינות העולם בדרך שבה הן טיפלו בבעיית הנגיף. אנחנו מדורגים בין 8 המדינות המוצלחות. קיבלנו ציון טוב מאוד. ועם זאת אני אומר - זה משקף את העבר, לא משקף את העתיד - העתיד מתחיל כרגע. יש לנו עלייה בתחלואה, צריך להוריד אותה, צריך להמשיך לפתוח את המשק. אנחנו נדבר גם היום על דרך אחראית לעשות זאת גם בתחבורה, אבל אנחנו חייבים לטפל בעלייה הכללית וגם במוקדי התחלואה הספציפיים. נדרשנו לכך בוועדת שרים מיוחדת לפני הישיבה הזאת", סיכם ראש הממשלה.