נתניהו עם דוד אלחיאני ושלמה נאמן
נתניהו עם דוד אלחיאני ושלמה נאמןצילום: חזקי ברוך

ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני תוקף בראיון לרוית הכט באתר "הארץ" את ראש הממשלה בנימין נתניהו שמקדם את תוכניתו של טראמפ ואינו מספר לציבור הישראלי כי מאחורי התכנית עומדת הקמתה של מדינה פלסטינית.

לדבריו, תוכנית טראמפ היא הונאה, "יש פה תרגיל הונאה...הגיע הזמן לבוא לבן אדם, לטראמפ, כיוון שהוא לא מכיר את התוכנית, ולהגיד לו: 'אדוני, אתה מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל'".

"נתניהו עבד עלינו בעיניים", אמר אלחייני "הוא הכיר את התוכנית הזאת. הוא מרח אותנו".

"ראש הממשלה ניסה למרוח אותנו. אמר לנו: 'חבר'ה, זו לא מדינה. זה פחות ממדינה. זו מדינה בלי צבא'. אמרתי לו: 'אדוני ראש הממשלה, מדינה זו מדינה'. עכשיו אין לה צבא. אם כבר אני אני מעדיף שזו תהיה מדינה עם צבא. צה"ל יודע להתמודד עם צבא. עם טרור הוא לא יודע להתמודד. עייני ערך עזה".

בראיון הוא מספר על המחיר שהוא משלם על המאבק בראש הממשלה, "פעלו מאחורי הגב שלי כדי להדיח אותי ממועצת יש"ע. אני לא יודע אם זה על דעתו של ראש הממשלה, אבל מסביבת ראש הממשלה כן".

מנגד ראש מועצת אפרת עודד רביבי קרא במאמר בעיתון "בארץ" לחבריו לקבל את התוכנית, "עד לתוכנית המאה ביקשו להחזיר את המציאות לאחור, לקווי 1967 וקווי 48'. תוכנית המאה מבקשת להתמודד עם המציאות הנוכחית ולגזור ממנה תוכנית שלום. בתוכנית המוצעת יש הבנה, שביהודה ושומרון חיים פלסטינים ויהודים ואף אחד לא ייעלם משם.

גם אותו מנהיג ערבי הגיע לאותה תובנה, שאף אחד לא הולך לשום מקום, וצריך למצוא דרכים לחיות ביחד. אני בעד, ולכן אני תומך בתוכנית המאה, שאינה עוקרת מביתם לא ערבים ולא יהודים".