ד"ר עינת קליש רותם
ד"ר עינת קליש רותםצילום: Flash90

בעיצומה של כהונה סוערת כראש עיריית חיפה, משיבה עינת קליש רותם בראיון שיפורסם מחר בעיתון "ישראל היום" לביקורות רבות שמוטחות באופן תפקודה.

"אני מנקה פה אורוות, חבל על הזמן, ולכן גם חוטפת בגלל זה. אבל ממש לא מזיז לי. אני עומדת לעשות שינויים ארגוניים עמוקים", הצהירה.

לדבריה, "יש פה ועד עובדים שמנהל מולי מאבק בגלל צעדי התייעלות שאני מבצעת, אבל זה לא יעזור להם, אין סיכוי שאתקפל מולם. אני דואגת לעובדים יותר ממה שהוועד דואג להם".

קליש רותם ציינה עוד כי ככל שחולף הזמן מכניסתה לתפקיד, "אנחנו מתחילים להבין שהמערכת הפיננסית של העיר לא התנהלה נכון, ומגלים דברים מדהימים. מאות מיליוני שקלים לא הגיעו לתושבי חיפה. ההערכה שלי היא שמדובר על סכומים בין רבע מיליארד לחצי מיליארד".

"חיפה עדיין תקועה אי שם באמצע המאה הקודמת, עם כלכלה שמבוססת על תעשיות כבדות, מזהמות, מיושנות. די, מספיק, העיר הזאת דועכת וחייבת כבר להתקדם הלאה, למאה ה־21. כששואלים אותי בפליאה, 'המצב של העיר עד כדי כך גרוע?' אני עונה: 'יותר'", סיפרה קליש רותם.

לדבריה, גם אוכלוסיות שונות בעיר הוזנחו, כמו החרדים והערבים, "יש את חיפה הפריבילגית ויש את חיפה הפחות פריבילגית, וזה צריך להשתנות. כל התוכניות שלי להתחדשות עירונית כוללות מחשבה בהתאם, וגם זה לא מוצא חן בעיני כולם. אני לא כאן כדי לחנך את העם, אני לא כאן כדי להיות סמל למנהיגה או מודל לנשים. אני כאן כדי לשפץ ולשקם את חיפה, שלילדים שלנו תהיה אפשרות לחיות טוב, להתפרנס".

על בעיית חזירי הבר המטרידה מאוד את התושבים בשנים האחרונות אמרה ראש העיר, "במשך שנים עיריית חיפה העסיקה חברה מיוחדת שדיללה את חזירי הבר באמצעות ירי. הרגו אותם. היום יודעים שלא רק שזה לא מועיל - זה מזיק. הדילול העלה את כמות החזירים, כי כשיורים בהם, גיל הפריון יורד, וכמות ההמלטות עולה".

לדבריה: "העיר הפכה למזנון פתוח עבור החזירים, אכול ככל שתוכל. מאות תושבים מאכילים את החזירים וגם יש אנשים שבמקום ללכת לפח הזבל לזרוק את האשפה, שופכים אותה מהחלון אל החצר. נקבע את פחי האשפה, נתחיל להטיל קנסות".