מאיה ורטהיימר
מאיה ורטהיימרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אין אישה שלא יודעת מה זה לק ג'ל. הג'ל השתלט על הלק הרגיל שאליו התרגלנו והביא איתו צורות מיוחדות, שילובי צבעים נועזים ובקיצור, אפשר לדמיון שלנו להתפרע.

כמעט כל אישה הולכת כפעם בחודש לקוסמטיקאית כדי להתחדש בדוגמה חדשה על הציפורניים. אבל היא לא מסתפקת רק בבחירת צבע, הג'ל הפך לאומנות של ממש וכל אישה משקיעה מחשבה רבה בבחירת הדוגמה החדשה שתלווה אותה בתקופה הקרובה.

שוחחנו עם מור יפרח, קוסמטיקאית ומניקוריסטית, כדי להבין אילו צבעים הולכים לכבוש את הקיץ, מאיפה ניתן לקחת השראה, ומי בארץ ובעולם קובעות את הטרנדים של הלק ג'ל שיופיעו לכן על הציפורניים.

"הלקים שהולכים הקיץ הם הלקים הזוהרים", אמרה יפרח. "בשונה מהקיץ שעבר, הכחול רויאל השנה לא מככב. הטרנד הכי סוחף השנה הוא הפראנץ' בצבעים שונים והאומברה בציפורניים".

אגב, אם תהיתן לעצמכן, הצבע הכחול ששלט בשנה שעברה לא הגיע מקוסמטיקאית שקיבלה השראה מהים, אלא מנעמה קסרי, שהופיעה בתוכנית הריאליטי "הישרדות" בקיץ שעבר עם לק ג'ל כחול רויאל שלמרבה הפלא שרד כל העונה

לק ג'ל בצבע כחול רויאל
לק ג'ל בצבע כחול רויאלצילום: מור יפרח
אומברה, הטרנד החדש
אומברה, הטרנד החדשצילום: מור יפרח

יפרח סיפרה מי מכתיבות את הטרנדים בג'ל. "המפורסמות שקובעות את הטרנדים זאת לגמרי קיילי ג'נר בעולם, כל מה שקיילי מעלה יהיו בנות שיבקשו. אבל בכללי הרבה פעמים מפורסמות מעלות ובנות מבקשות כמו שלהן. כמו שמאיה וורטהיימר העלתה וכולן עשו אחריה".

"מאיה וורטהיימר העלתה וכולן עשו אחריה"
"מאיה וורטהיימר העלתה וכולן עשו אחריה"צילום: מור יפרח, צילום מסך אינסטגרם

"אני אישית מאוד אוהבת אומנות, אני לוקחת השראה מפינטרסט, מאינסטגרם וגם מהחיים עצמם. לדוגמה, ציירתי בננות כי הלקוחה אכלה בננה", אמרה. "היום הלק ג'ל הוא חלק בלתי נפרד מהסטיילינג שלנו, הוא דרך להבעה עצמאית".

לק ג'ל 2020
לק ג'ל 2020צילום: מור יפרח

אך מסתבר שלא רק המפורסמות מכתיבות את הדוגמאות בג'ל, לפעמים אלו דווקא בני הזוג. לדברי יפרח, "קרה לי שלקוחה בחרה צבע קצת נועז, צבע סגול, היא מאוד אהבה והתחברה ללק, בעלה לא אהב וכפה עליה להוריד אותו. יום אחרי היא הגיעה אלי והחליפה לק לצבע אחר שהוא אהב. יש בנות שעושות לק ג'ל לפי מה שהבעל אוהב".

לסיכום, סיפרה יפרח, על לקוחה שהתעקשה על לק ג'ל עם דוגמה קצת מוזרה. "מישהי ביקשה רגל אחת בצבע כסף ורגל אחת בצבע זהב, זה היה מזעזע", אמרה.

קיילי ג'נר (Kylie Jenner)
קיילי ג'נר (Kylie Jenner)צילום: REUTERS/Carlo Allegri
לק ג'ל 2020
לק ג'ל 2020צילום: מור יפרח