אוהדי הפועל ת"א. ייכנסו לדרבי?
אוהדי הפועל ת"א. ייכנסו לדרבי?צילום: פלאש 90

אוהדי הפועל ת"א ייכנסו למשחק הדרבי התל אביבי? יומיים לפני משחק הדרבי המסקרן בין שתי הקבוצות הבכירות של תל אביב בליגת העל בכדורגל, דורשים ראשי המועדון האדום של העיר לאפשר את כניסתם של 500 אוהדים למשחק.

במכתב ששלחו היום (חמישי) ליו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, כתבו ראשי האדומים כי בדומה להחלטת קבינט הקורונה לפתוח את עולם התרבות ולאפשר את כניסתם של 500 צופים בתנאים מיוחדים, הם דורשים שיפעל לאפשר גם את כניסתם של 500 אוהדים כבר למשחק הדרבי הקרוב.

"ברצוננו להפנות את תשומת לבך להחלטת קבינט הקורונה, המאפשרת כניסה של עד כ-250 צופים לאירועי תרבות החל מהיום ובנוסף, באישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות, ניתן לאפשר כניסה של עד כ-500 צופים", כתבו ראשי הפועל ליו"ר כלפון והוסיפו כי הם מבקשים לפנות באופן בהול לגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות ומשרד התרבות, בכדי לאפשר כניסה של עד כ-500 צופים למשחק הדרבי שייערך במוצאי השבת באצטדיון בלומפילד.

"מיותר לציין כי מדובר באירוע תרבות לכל דבר – ואם לפי החלטת הממשלה, ניתן לקיים אירועי תרבות באולמות סגורים, לבטח ניתן לאפשר כניסה של קהל לאצטדיון כדורגל פתוח, זאת כמובן בהתאם להנחיות והמגבלות שיקבל משרד הבריאות".

עצם הבקשה מפתיעה למדי, זאת מאחר שכניסתם של 500 אוהדים תוביל לעליה בהוצאות, שכן יצטרכו ראשי הפועל לשכור עוד כוחות אבטחה ושיטור. לא מופרך כלל שהבקשה לאפשר את כניסתם של האוהדים מגיעה בכדי להיערך מראש במקרה שתהיינה שוב התקהלות ואז יושת עליהם קנס מוגבר.

בינתיים, בראיון ל"כאן חדשות", אמר ראש מטה שר התרבות והספורט, גיא גוטמן כי יש הבדל משמעותי בין קהל אוהדי הספורט לבין אלה המגיעים למופעי תרבות: "קצת יותר קשה לנו לשלוט על הקהל בכדורגל מאשר על קהל התרבות", אמר גוטמן והוסיף כי המגיעים למופעי תרבות הם קהל מתורבת יותר.

על השאלה האם להתנהגות של אוהדי הפועל ומכבי ת"א בחגיגות הניצחונות שלהם לפני כשבועיים יש חלק בהחלטה שלא לאפשר כניסתם של אוהדי ספורט למשחקים אמר גוטמן כי "מה שראינו מחוץ לבלומפילד לא הוסיף לזה. זה ממש לא עונש, אנחנו עובדים על זה, אנחנו בשיח עם משרד הבריאות".