יכולות להתחבא כמעט בכל מקום
יכולות להתחבא כמעט בכל מקוםצילום: iStock

דייויד גלובר עובד כבר עשר שנים בתור מדביר דבורים, אבל לאחרונה גילה כוורת ענקית במיוחד. הכוורת התגלתה בקיר החזית של בית ישן, וככל הנראה התחילה להתפתח לפני כ50 שנה עד שגלובר הגיע והציל את השינה של בני הבית.

הכל התחיל לפני כשבועיים, כאשר משפחה התקשרה למדביר הדבורים דייויד גלובר והתלוננה על רעשים מוזרים שמפריעים לבני הבית לישון. כאשר גלובר הגיע, הוא ראה רק חור קטן בקיר החיצוני ממנו יצאו דבורים, ורצה לבדוק מה יש מתחתיו.

גלובר השתמש במכשיר למדידת חום על מנת לאתר את מקור הדבורים, וגילה לתדהמתו שמדובר בכוורת ענקית שעשויה מלא פחות מ12 חלקים שונים. מבירורים שערך עם בני הבית, הסתבר שהדיירים הנוכחיים קנו את הבית לפני כ50 שנה, וכבר הדייר הקודם התלונן על רעשים מהקירות אך לא עשה עם זה דבר.

גלובר התחיל בפירוק הקיר החיצוני וחשף את הכוורות. תוך כדי העבודה הוא הבין שעליו להוריד גם חלק מקיר נוסף בשביל להוציא את כל הכוורות תהליך שלקח לו כ8 שעות. בשביל לשמור על הכוורות, גלובר לכד את עשרות אלפי הדבורים בעזרת מכשיר וואקום מיוחד וגם לכד את המלכה בנפרד.

בסוף העבודה, נחשף מבנה הכוורת כולו הכולל למעלה מעשרה מטרים. גלובר אומר שהוא מעולם לא נתקל בכוורת בגודל כזה והוא העלה את כל הסיפור לרשתות החברתיות ושם הוא התפרסם במהירות.

גלובר מדגיש שמכיוון שהדבורים חשובות לסביבה, הוא מקפיד בכל פעם להעביר את הכוורות שהוא מוצא לחוות מיוחדות או לטבע שם הן יכולות להמשיך ללא הפרעה.

אז אם גם אתם שומעים לפעמים רעשים מוזרים מהקירות, מומלץ פשוט לבדוק את העניין ולא לחכות עם זה 50 שנה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!