עמית סגל
עמית סגלצילום: הלל מאיר/TPS

עמית סגל, הפרשן הפוליטי המרכזי של חדשות 12, מגיב הבוקר (ראשון) בחריפות לטורו של ד"ר רן ברץ בעיתון מקור ראשון השבת, בו תקף את הציונות הדתית על רקע ההתרחשויות האחרונות בתאגיד.

"אחת לאיזה זמן מוגבל חוזר רן ברץ, לשעבר דוברו של נתניהו, לתחביבו הישן והמוכר: התגוללות על הציונות הדתית. הוא מונה את חטאיה באיטיות, מתענג על כל אחד מהם: חנופה לשמאל, קוצר ראות, היעדר מנהיגות", פתח סגל.

לדבריו, "השבת, במקור ראשון, שב ברץ לתחביבו. 'התאגיד הוא דוגמה מרהיבה לכשלי הימין', כתב. 'נתניהו לא רצה להקים את התאגיד ואמר זאת בפירוש, אבל בפועל לא הצליח למנוע. מדוע?' וכאן הוא מפרט אחד אחד את האחראים: איילת שקד, נפתלי בנט, קלמן ליבסקינד, חגי סגל וכמובן הח"מ".

"מי שקורא את כתב האישום של ברץ עלול להתרשם בטעות שהמצב היה כך: בוקר אחד קמה הציונות הדתית והחליטה להקים תאגיד שידור שכל העמדות הבכירות בו יאוישו בידי שמאלנים. בנימין נתניהו ורן ברץ נאבקו, אבל בנט, שקד, ליבסקינד והסגלים הכריעו אותם והקימו גוף שידור מוטה וחד צדדי", הוסיף סגל.

"ובכן, ברץ שוכח להזכיר שאת התאגיד הקים הליכוד", הזכיר סגל, "נתניהו עצמו הצביע בעד, אחר כך התחרט. כנראה צדק כשהתחרט. אבל הנה מה שנעלם מהטור: בשום שלב לא עמדה בפני הציבור הדילמה 'תאגיד או כלום'. בשנות הסערה שבתי פעמים רבות על עמדתי שהציבור לא צריך לממן תחנת טלוויזיה, ממש כשם שאין עיתון ממשלתי".

"אולם נתניהו לא הצהיר מעולם על רצונו לסגור את השידור הציבורי. להפך: במקום התאגיד הוא הציע 'לשקם את רשות השידור'. תזכורת: מדובר בגוף מסואב, מושחת, חד צדדי, בעלות של מיליארד שקל בשנה וכמובן לאו בר שיקום", ציין סגל.

"ההתלבטות בזמן אמת הייתה: שידור ציבורי רקוב, שמאלני ויקר מאוד – או שידור ציבורי נקי, קצת יותר יעיל, וקצת יותר מאוזן. את כל זה ברץ לא מספר. האובססיה שלו לציונות הדתית משתלבת כאן עם הנחת הסלב המתמשכת שהוא עושה לבוס לשעבר שלו. מודה באשמה: התקוות שתליתי בתאגיד נכזבו בחלקן הגדול. אבל בניגוד לברץ, אני לא מתגעגע לרשות השידור אפילו לרגע. אני כן קצת מתגעגע לברץ של פעם, שהיה מקפיד על עובדות", עקץ סגל לסיום.