דן אילוז
דן אילוזצילום: עצמי

חבר מועצת העיר ירושלים, דן אילוז, מקדם בימים אלו יוזמה להקמת צוות מייעץ בעיריית ירושלים, במטרה להיערך להזדמנויות הגלומות בהחלת הריבונות הצפויה בישובי עוטף ירושלים.

לדברי אילוז, החלת הריבונות היא הזדמנות היסטורית עבור ירושלים וגלום בה עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. "כך למשל, ריבונות ביישובים שבעוטף ירושלים תאפשר הקמת יחידות דיור רבות בישובים אלו. אם עיריית ירושלים תערך לכך היטב היא תוכל להקים מרכזי תעסוקה משמעותיים, ליהנות מעליית פעילויות המסחר בעיר ואולי לשם שינוי תחווה ירידה ביוקר הדיור".

"היערכות שכזו דורשת תשתיות תחבורה משמעותיות במטרופולין ירושלים, תשתיות מסחר ותעסוקה מתאימות ושינוי בתוכניות הקצאות שטחים", הוסיף.

על מנת שהעירייה תערך לכך, חבר המועצה עו"ד דן אילוז יעלה בישיבת המועצה ביום חמישי השבוע הצעה בשאילתא כי ראש העיר יקים צוות שיהיה אחראי להיערך לקראת תוכנית הריבונות ולניצול ההזדמנויות הכלכליות הרבות לעיר.

"החלת הריבונות ביישובי עוטף ירושלים היא הזדמנות היסטורית לעיר שאסור לפספס. הריבונות תגדיל את האוכלוסייה של יישובי המטרופולין והמשמעויות לעיר רבות. מדובר בהזדמנות כלכלית משמחת עבור תושבי העיר, בעלי העסקים שבה, ולקופת העיר עצמה. אם נערך להחלת הריבונות היטב, נוכל לממש את איכותה של ירושלים לתושביה וסביבתה", הדגיש אילוז.