נלחם נגד הקמת מדינה פלסטינית אבל לא בגלל זה נוותר על ריבונות

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ אמר הערב (ראשון) כי יתמוך בהחלת ריבונות ביהודה ושומרון גם אם הדבר יחייב הכרה במדינה פלסטינית עתידית.

''נחזק את נתניהו שיחיל ריבונות, נלחם במדינה פלסטינית אבל לא בגלל זה נוותר על ריבונות", אמר פרץ באירוע השקת הספר ''כסף כשר'' של הרב אריאל בראלי, רב היישוב בית אל.

באירוע השתתפו גם מנכ''ל OU ישראל הרב אבי ברמן וראש מועצת בית אל שי אלון.

"ריבונות רק אנחנו יכולים לתת לעצמנו"

מוקדם יותר היום פרסמה המועצה האזורית שומרון סרטון מחאה נגד הדרישה להכרה במדינה פלסטינית במסגרת תכנית המאה של נשיא ארה"ב טראמפ.

בסרטון ההסברה שהוציאה המועצה היא מזכירה כי בגין, אשכול ובן גוריון פעלו גם ללא אישור ממשל ארה"ב. בגין כאשר החיל את החוק הישראלי על רמת הגולן, לוי אשכול על ירושלים המשוחררת ובן גוריון על ירושלים המערבית נגד דרישת המעצמות.

הסרטון עונה על אחת הטענות המרכזיות של תומכי תוכנית טראמפ מימין הטוענים כי הפלסטינים לעולם לא יעמדו בדרישות המוצגות בתוכנית המאה: בין השאר להפסיק לתמוך ברצח יהודים.

לדברי יוצרי הסרטון: "אם חלילה ביידן יכנס לבית הלבן ואם גנץ יעבור לבלפור, התנאים עלולים להעלם בן רגע, ממש כמו שוויתרו לפלסטינים על תנאים בהסכמים קודמים. מה שישאר הוא ההסכמה העקרונית של הימין למדינה פלסטינית כנקודת פתיחה".

"עלינו להתעשת", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "לא נאפשר שכחלק ממהלך היסטורי ישאירו פי שלושה יותר תושבים משהתגוררו בגוש קטיף, לחיות בישובים מבודדים מוקפים במדינת טרור. אני קורא לראש הממשלה להחיל את הריבונות מבלי לסכן את חייהם של למעלה מ-20,000 בני אדם ומבלי לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה: ביבי תהיה בגין. תחיל ריבונות גם ללא הסכמת ממשל ארה"ב".