בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Flash90

מנכ"ל תנועת רגבים, מאיר דויטש, הסביר היום (שני) את הרעיון שמאחורי קמפיין השילוט שהשיקו בתנועה אתמול.

"אנחנו לא רואים בזה קמפיין פוליטי, אנחנו רואים בזה קמפיין שהוא קריטי לעתידה של מדינת ישראל במהות", אמר דויטש בראיון לבני טייטלבוים ב'כאן מורשת'.

"זה קמפיין של סמלים", אמר. "בסוף נתניהו נמצא עכשיו בצומת הדרכים שיקבע איך הוא יחרט בזיכרון הקולקטיבי של מדינת ישראל, איך הוא יהיה בתור סמל".

"יש הרבה גיבורים בקמפיין הזה, שמנו את אריק שרון, בן גוריון, יש את אחינעם ניני מצד אחד ואת שושנה דמארי מצד שני. לקחנו סמלים, לקחנו גם את בית"ר ואת הפועל", הוסיף.

לדבריו, "בסוף כל מדינאי יזכר בעוד עשרים-שלושים שנה בזכות דבר אחד או שניים שהוא עשה. בן גוריון בנה את המדינה, יוני נתניהו מבצע אנטבה. יש פה אמירה מאוד ברורה לנתניהו - מה שאתה תעשה עכשיו זה מה שיקבע איך אתה תזכר כסמל בעוד עשרים ושלושים שנה".

לכן, "נתניהו צריך לקבל את ההחלטה האם הוא מחיל ריבונות על שטחי מולדת, על יו"ש, או שהוא מקים מדינה פלסטנאית. בסוף הוא יזכר או כמי שהחיל ריבונות על יהודה ושומרון או כמי שהקים מדינה פלסטינאית".

אוטובוס ועליו שלט הקמפיין
אוטובוס ועליו שלט הקמפייןצילום: רגבים

בעקבות הביקורת שנשמעה על השימוש בדמותו של יוני נתניהו במסגרת הקמפיין ציין דויטש כי גם הם התלבטו בנושא. "הייתה התלבטות בגלל הנקודה הרגישה שהוא אח של", אמר. "אבל בסוף, זה מה שהכריע דווקא להכניס כי מדובר על אותו בית גידול".

"אותה משפחה שגידלה את יוני נתניהו והטמיעה בו את הרצון ואת היכולת לשרת בצורה כל כך יוצאת דופן את עם ישראל, איפה שיוני ינק את האומץ ואת האחריות ואת רוחב הכתפיים זה אותו בית גידול שביבי נתניהו ינק ממנו. גם אנחנו חושבים שיש לו את אותו רוחב כתפיים, את אותו אומץ להחיל ריבונות ולהחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון", הוסיף.

לדברי דויטש, אין לדעת אם התכנית טובה למדינת ישראל או לא. "יש פה ערפל רב מה התכנית הזאת. אני קראתי את התכנית הזאת כמה פעמים מההתחלה עד הסוף ויש כאן שאלות. יצאנו בקמפיין והצגנו את המפה, ונתניהו אמר שזאת לא המפה ותהיה מפה אחרת, אבל את המפה האחרת אף אחד לא ראה. יכול להיות שהיא מצוינת ואז הוא יזכר כמי שהביא את הריבונות ליו"ש ויכול להיות שזאת מפה קטסטרופלית והוא יזכר כמי שהקים דה פקטו מדינה פלסטינית", כך דויטש.