בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

קבינט הקורונה מתכנס הבוקר (שני) בעקבות העליה החדה בתחלואה בישראל, וחוסר ההצלחה בקטיעת שרשראות ההדבקה בנגיף.

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להדלפת הקלטת דברי ראש השב"כ בדיון בקבינט אודות ביצוע האיכונים לחולי קורונה, שפורסמה אמש בחדשות 12.

"אני מבקש קודם כל לפתוח באירוע החמור של הקלטת קבינט הקורונה ששודרה בתקשורת - זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים לרבות היועץ המשפטי לממשלה לאפשר חקירה יסודית", אמר נתניהו.

בהקלטות שפורסמו אמש נשמע ראש השב"כ נדב ארגמן אומר: "מה שאני מבקש ששב"כ לא נכנס כרגע לחקיקה ראשית. מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק אבל חזק למען הפרוייקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

"תת אלוף מנהל את העניין הזה וזה בדיוק הפתרון - ולא שהשב"כ יעשה את זה", המשיך ארגמן. "זה אומר שצריך להיות מספיק שיודעים לעשות את זה - יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים ניתן לעשות את זה, כשמדובר באלפים אי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזאת וצריך ללכת לטכנולוגי".

בסיכום דבריו הבהיר ארגמן: "במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב זה".