טניס (אילוסטרציה)
טניס (אילוסטרציה)צילום: iStock

זלזלו בהנחיות או שמא הגל השני של הקורונה כבר כאן? רגע לפני שענף הטניס חוזר לפעילות עם שלל אליפויות ובראשן אליפות הרולאן גארוס בצרפת, שתי הדבקות של טניסאים מובילים מעוררת פאניקה וחשש גדול מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה.

היה זה כאשר טורניר ראווה שאירגן נשיא ארגון השחקנים של הטניס העולמי, הטניסאי הסרבי הבכיר נובאק דג'וקוביץ' במדינתו, כלל מספר טניסאים בכירים וגם כמות של 4,000 צופים נלהבים שרק חיכו לאירוע הספורט הראשון במדינה שאחרי פגרת הקורונה הכפויה.

הטורניר אורגן על ידי דג'וקוביץ' מתוך מטרה לאפשר לשחקנים לחזור לכושר אחרי שבועות ארוכים ללא משחקים בגלל פגרת הקורונה, אך הרצון הטוב הוביל לדברים לא טובים בכלל עם הדבקה של 4 אנשים עד כה בנגיף המבהיל.

הראשון שהתגלה כחולה בנגיף הוא הטניסאי גריגור דימיטרוב הבולגרי. דימיטרוב הודיע אמש, יממה לאחר ההפסד בטורניר כי חלה בנגיף כאשר על פי צילומים רבים, במהלך הטורניר לא שמרו הספורטאים על ההנחיות והריחוק החברתי הנדרש ואף הסתובבו ללא מסיכות.

אל הבולגרי דימיטרוב, הצטרף היום גם הקרואטי בורנה צ'וריץ' שהשתתף גם הוא בטורניר הראווה. הקרואטי המדורג 33 בעולם סיפר כי הוא מרגיש טוב אמנם וללא תסמינים אך עצם העובדה כי הוא התגלה כחולה בנגיף עושה רעש גדול בעולם כאשר מדובר בטניסאי הבכיר ביותר שהבדיקה שלו נמצאה חיובית.

בנוסף אל שני הטניסאים, גם מאמן הכושר של דג'וקוביץ' עצמו ומאמן הכושר של דימיטרוב התגלו כחיוביים והחשש הוא מפני גל שני של קורונה שתכה את עולם הספורט וממילא את העולם כולו.

דג'וקוביץ', שבמהלך תקופת הקורונה הבהיר שהוא יסרב להתחסן נגד הנגיף בשל העובדה כי הוא לא מאמין ברפואה הקונבנציונלית, ספג ביקורת קשה מחבריו לענף ובעולם כולו כאשר בעוד מארגני הטורניר הודיעו שכל השחקנים יעברו בדיקה, זה טס ללא שעשה בדיקה ובכך מסכן את כל סביבתו.