בנט בראיון לערוץ כנסת

שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, תוקף את התנהלות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה.

"הממשלה לא עושה את הפעולה הבסיסית של הקמת מערך חירום נגד מגפות ולכן היא נעה כל הזמן בין קצוות - בין צאו לחגוג, לבין סוגרים את ישראל. מעין תסמונת דו-קוטבית", אמר בנט בראיון לערוץ הכנסת.

"זאת לא הדרך. לא צריך לצאת לחגיגות כשיש ירידה ולא צריך להיכנס לאבל כשיש עלייה. צריך להקים מערך בדיקות. אני פרסמתי תוכנית איך להתמודד עם הגל השני. צריך להגיע ל-100 אלף בדיקות לקראת חורף, כרגע צריך לעמוד על 40 אלף בדיקות ביום", הוסיף בנט.

לדבריו, "אני לא מצליח להבין, הרי ראשי הממשלה שלנו נתניהו וגנץ הם לא אנשים רעים, הם לא באים לעשות רע, אני לא מצליח להבין מאיפה הנרפות הזו מאיפה חוסר הרגישות כלפיי עסקים קטנים, מיליון מובטלים שבגלל התנועה הדו-קוטבית שכל הזמן פותחים סוגים, במקום פשוט להקים את המערך הזה ואז לא צריך לסגור".

"יש עכשיו מוקדי התפרצות בכל רחבי הארץ וזה לא בסדר, הדבר הזה הולך לפגוע בפרנסה עוד פעם הולכים לסגור מסעדות, נראה כסאות הפוכים במסעדות, נראה קייטנות סגורות. זה לא בסדר", דברי בנט.

לשאלה האם מתעלמים מתוכניתו משיקולים פוליטיים השיב בנט, "העברתי את התוכנית לראשי הממשלה, העברתי את התוכנית לשר הבריאות, העברתי לראש המל"ל, ואני מקווה שהם פועלים. אני שומע שאומרים שזה מסובך, שומע פקידים אומרים שהם לא מאמינים בבדיקות. מה זה לא מאמינים בבדיקות? בדרום קוריאה עושים בדיקות, ביפן עושים בדיקות, בגרמניה עושים, בכל המדינות שלא עושות סגר עושים בדיקות. הכי קל זה לעשות סגר ולרמוס את הפרנסה".

"אותם מיליון מובטלים שחיים על אדי הדלק של החסכונות, הם כבר שרפו החסכונות, הם לא יעמדו בגל שני. אנשים יהיו בלי לחם. ומה אני מבקש? אני לא מבקש הטבות מהממשלה, אל תביאו לי כסף, אל תביאו לי כלום. רק תנו לנו לעבוד".

בנט יצא נגד שר הביטחון בני גנץ. "זה נכון שכשהמגפה פרצה לקחתי את כל משרד הביטחון ואת צה"ל והגדרתי את זה כמשימה עיקרית, והלכנו והקמנו מלוניות, וטיפלנו בחוזרים מחו"ל, וטיפלנו ב-300 אלף מבוגרים, וטיפלנו בבני ברק ובדיר אל אסד, במכונות הנשמה. עכשיו נראה כאילו יוצאים לאווירה אחרת".

"חד משמעית משרד הביטחון צריך לנהל את האירוע. משרד הבריאות הוא משרד נהדר עם אנשים טובים, אבל הוא לא משרד חירום, הוא לא משרד ביצועי הוא רגולטור. רגולטורים לא יודעים להקים מערכות כאלה מורכבות ולכן כשיש בעיות גדולות הולכים לצה"ל וזה בסדר. אני לא מבים למה לא מעבירים את זה. אני מצפה וקורא לגנץ לקחת אחריות".

בנט התייחס גם לנושא הריבונות. "יש בהיסטוריה חלונות הזדמנויות שנפתחים ונסגרים. חלון ההזדמנויות נפתח בגלל הסיטואציה הבינלאומית, ואם לא נעשה את זה עכשיו אני לא יודע מתי נעשה את זה. לכן אני אומר, נתניהו הבטיח והתחייב להחיל ריבונות על 30 אחוז משטחי יהודה ושומרון, על כל בקעת הירדן, על כל ההתיישבות, בלי להקים מדינה פלסטינית. לך על זה ותקבל ממני גיבוי".

לשאלה האם על נתניהו צריך להכריז פומבית שהוא נגד מדינה פלסטינית השיב בנט, "הוא לא חייב להתבטא פומבית בצורה הזאת. הוא יתבטא כפי שהוא מתבטא, ממילא לא מתכננים להכניס מדינה פלסטינית להחלטת הממשלה. אז אני אומר לנתניהו שמדבר על זה כבר די הרבה חודשים וזה יוצר הרבה התנגדות. פשוט תעשה את זה".

על הסכנה בהסלמה מול הערבים בעקבות החלת ריבונות אמר, "החלת ריבונות זה אירוע כל כך משמעותי לדורות, אנחנו קובעים את שטחי ארצנו, זה אירוע של פעם במאות שנים במדינה. אני לא מזלזל וצריך להגיד לצה"ל ולשירותי הביטחון להיערך אבל אנחנו נתגבר על זה. צריך לאזור אומץ ואני לא מציע להפחיד את עצמנו".