"חזרנו לפני ארבעה ימים"כרמל וחנן מגל

לאחר שחזרו לארץ בעקבות מגיפת הקורונה, שליחי הסוכנות היהודית ותנועת בני עקיבא העולמית לקהילה היהודית ברומא, ניצלו את חלון ההזדמנויות הקצר וחזרו לרומא.

משפחת מגל נחתה לפני ארבעה ימים שוב ברומא ונכנסה היישר לבידוד על פי תקנות משרד הבריאות האיטלקי.

"אנחנו עכשיו ברומא, אבל חזרנו רק לפני ארבעה ימים", סיפר חנן מגל לערוץ 7. "עם פרוץ הקורונה והתפשטות המגיפה בצפון המדינה התקבלה החלטה משותפת של תנועת בני עקיבא והסוכנות היהודית להחזיר אותנו לארץ".

שליחי רומא, כרמל וחנן מגל, לא הפסיקו את הפעילות גם בזמן שהותם בארץ. "המשכנו את כל הפעילות של הסניף דרך ה-ZOOM מהארץ", אמר מגל.

והנה, "לפני כמה שבועות נוצרה הזדמנות ביורוקרטית, ובאיזה חלון הזדמנויות ובלחץ ועזרה של הקהילה היהודית ברומא, הצלחנו לחזור לכאן. גם פה אנחנו נמצאים בבידוד, אבל כאן לפחות יותר קל להמשיך את הפעילויות החינוכיות שאנחנו עושים בשגרה".

על המצב הקשה של הקהילה היהודית ברומא הוא אמר: "המצב של הקהילה היהודית ברומא הוא מצב די מורכב. הסיפור האמיתי והמצוקה האמיתית של הקהילה היא כלכלית. הקהילה היהודית ברומא נפגעה ברמה כלכלית קשה מאוד, המון אנשים איבדו את העבודה, המון אנשים ירדו מנכסיהם וכרגע אנחנו מנסים להבין איך אפשר לחדש את הפעילויות בתקציב מוגבל ומינימלי".

"מבחינה בריאותית, פחות או יותר המצב כמו בישראל", הוסיף. "כל אחד תופס מרחק וחייבים מסיכות בכל מקום".

לסיכום אמר מגל, "אנחנו מתכוונים מיד כשנצא מהבידוד, לחדש את הפעילות החינוכית עם הנערים והנערות כאן בקהילה היהודית ברומא; מפקד, פעולות, אולי סוג של קייטנה או מחנה קיץ, כדי שנוכל לפחות עד סוף שנה למצות את מה שנשאר מהשליחות הציונית והיהודית שלנו פה".

רועי אביקסיס מזכ"ל בני עקיבא העולמית הוסיף: "החזרה של השליחים לרומא היא מרגשת במיוחד לאור העובדה שהם היו מהראשונים שנאלצנו להחזיר אותם לארץ".

לדבריו, "הדרך שבה הם הקפידו לשמור על קשר עם בני הנוער והקהילה בזמן שהותם בארץ לצד הדחיפה שלהם לחזור חזרה לרומא הם שיעור לכולנו במושג 'שליחות'".

עוד אמר אביקסיס, "בימים אלה אנחנו נערכים למצוא את הדרכים למלא את החלל החסר בעקבות אי הפעלת מחנות הקיץ ובמקביל נערכים להוצאתם של עשרות שליחים חדשים לקהילות השונות לקראת סוף הקיץ. המשימה לחיזוק הקשק בין ישראל לתפוצות, החיבור לעם היהודי והמושג עלייה לא נעלמים גם כשיש קורונה".

משפחת מגל נוחתת שוב ברומא
משפחת מגל נוחתת שוב ברומאצילום: משפחת מגל