המטה המרכזי של חב"ד בניו יורק
המטה המרכזי של חב"ד בניו יורקNati Shohat/Flash 90

ביום חמישי, יחול יום ההילולה ה-26 של הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

השנה, בעקבות נוהלי הקורונה, בישראל ובארה"ב, ובפרט לאור מכתב רבני חב"ד לחסידים שלא לטוס לניו יורק - בכדי שלא לסכן ולהסתכן - לראשונה מאז יום הסתלקותו של הרבי בשנת תשנ"ד, החסידים מרחבי העולם, למעט אלה המתגוררים בניו יורק והסביבה, ייאלצו להישאר בביתם.

אם בכל שנה מגיעים רבבות במהלך יום ההילולה ופוקדים את הציון, וגם בשבת שלפני גודשים אלפים את המתחם, הרי שהשנה הכמות תהיה פחותה משמעותית, וגם אלה הבאים יצטרכו לעמוד בדרישות נוקשות של הנחיות הקורונה.

בחב"ד הפנימו במהירות את המצב והרימו יוזמה שתחבר את כלל החסידים. זה יקרה באמצעות משדר וירטואלי עולמי שיזם 'ועד אור וחום התקשרות', הפועל לגיבוש החסידים. המשדר ילווה על ידי צוות מקצועי, בהובלת המפיק הישראלי רונן פלד.

המשדר, שאורכו כשעה, ינסה להעביר את התחושות והקולות היישר מהציון הקדוש, במסגרת תוכנית מושקעת, שתעביר את המסר של תורת הרבי באמצעים ויזואליים מושקעים. בנוסף, במשדר ישודרו מראות וקולות מהציון וסיפורים מרגשים של שלוחים וחסידים שצולמו במיוחד למשדר זה.

להעצמת החוויה, יוקרנו המתחברים לשידור על מסך מיוחד שיוצב במתחם אוהל הרבי, כך שכל אחד ירגיש חלק בלתי נפרד מהעלייה לציון, למרות המגבלות.

לצד המשדר העולמי, ייערכו גם משדרי 'זום' מקומיים, של בתי חב"ד וקהילות חב"ד, וברגע פתיחת המשדר העולמי, יתחברו כולם יחד.

בנוסף למשדרים הוירטואליים, חלק מבתי חב"ד יקיימו התוועדויות פיזיות, בכפוף לנוהלי משרד הבריאות.