גלי צה"ל
גלי צה"לצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפקד גלי צה''ל לשעבר יצחק טוניק שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על בקשת הרמטכ"ל אביב כוכבי משר הביטחון להפריט, לאזרח או לסגור את תחנת גלי צה"ל.

טוניק אמר: "אני חושב שכבר כמה שנים ובמיוחד בשנתיים האחרונות, לגלי צה"ל אין שום חשיבות, ערך, מקום ותרומה לשידור הציבורי בפרט והישראלי בכלל. גלי צה"ל הפכה להיות הפוליטית ביותר מכל תחנות הרדיו בארץ, הדיבור הפך להיות הבוטה ביותר, זה מן מקום שאין לך מישהו מלמעלה שמשגיח, עורך וקובע מה מותר ומה אסור".

על השאלה אם אכן צריך לסגור את גלי צה"ל, השיב טוניק כי "צריך להוציא אותה מהצבא, אני לא רואה לגלי צה"ל איזשהו קיום, אני מבין מה אומר הרמטכ"ל. כל מפקד גלי צה"ל שנכנס לתפקידו מבין מיד בימיו הראשון בתפקיד שהכי חשוב שישמור על מקומו, והוא מבין שכדי לעשות זאת הוא צריך לגרום לצבא להבין שהתחנה מביא תועלת".

בהמשך השיחה סיפר מפקד גל"צ לשעבר מדוע לדעתו התחנה עלולה להמשיך בשידוריה משיקולים פוליטיים: "זו הסיבה היחידה שהתחנה הזאת קיימת היום, מי ששומר על התחנה הם אותם פוליטיקאים שהסידורים שם נוחים להם.

"גלי צה"ל ויתרה על היתרון היחסי החשוב ביותר שלה כל השנים, שהיה לעשות את מה שרדיו ציבורי יודע לעשות. יושב שדרן שמשדר תוכנית אקטואליה, שבמקום לראיין ולהקשות על המרואיינים הוא מחלק להם ציונים ואחר כך מפרסם את זה בעיתון".

ומי האשם בכך? טוניק השיב בביקורת: "החיבור בין מי שיושב בראש התחנה לבין מי שממנה אותו. ברגע ששר ביטחון ממנה מישהו כי הוא מתאים לו, אז באופן טבעי למי שמנהל פחות חשוב הצבא".