פקחי משרד הבריאות אוכפים את הגבלות הקורונה
פקחי משרד הבריאות אוכפים את הגבלות הקורונהצילום: משרד הבריאות

העלייה במספר הנדבקים בקורונה מביאה את ראש הממשלה לחשוב על חזרה אחורה בהקלות הקורונה.

ד"ר ציון שלוסברג, מנהל המחלקה לטיפול באוכלוסיות מיוחדות וחבר בצוות ההסברה של משרד הבריאות, מסביר לערוץ 7 כי יש מקום גדול לדאגה.

"אנחנו צריכים להיות מאוד מודאגים ולקחת את האחריות לידיים שלנו. כי בסוף אם אנשים יבינו שמסכה וריחוק חברתי מספק והשימוש באמצעי חיטוי ישימו אותנו במקום אחר בסקאלה, דברים ישתנו. אפשר לראות את המספרים, הם לא מעודדים בלשון המעטה וכל אחד צריך לקחת את זה לתשומת לבו".

לדבריו, "יש תמיד את העניין של ניהול הסיכונים – בין השיקולים הרפואיים לבין הפעלת המשק – בסוף יש מתווה של משרד הבריאות ודעה מקצועית של נציגים ממשרדים אחרים כשראש הממשלה מכריע. אני חושב שכל מי שעיניו בראשו רואה את המציאות ויכול להבין שבידי כל אחד ואחד לעשות שינוי, גם עבור עצמו וגם עבור הסובבים אותו".

הגדלת הקנסות למי שאינו חובש מסכה במרחב הציבורי, היא מבחינתו מהלך חשוב. "אם אנשים לא מבינים בעצמם, צריך שוטרים שיעזרו באכיפה. אנשים לא מבינים שהמשמעות של העלייה במספרים זה לא קשור רק לנדבקים חדשים, אלא לחולים קשים ובינוניים וזה רק עניין של זמן עד שכמות המונשמים תעלה בצורה משמעותית ובידינו לעצור את הדבר הזה. בעיני, מי שלא עושה את זה הוא בגדר 'רודף'".

האם יש סיכוי שמדינת ישראל תחזור לסגר? "אני מאמין שכל האופציות קיימות ועל השולחן. אומרים היום שלא יחזרו לסגר, אבל אם יהיו התפרצויות בקרב אוכלוסייה או שכונה מסויימת, אני מאמין שאופציית הסגר קיימת".

ד"ר שלוסברג גם פונה לאוכלוסייה. "אל תיכנעו ללחצים חברתיים ולהוריד מסכה כי 'כולם' הולכים בלי. ביממה האחרונה הערים המובילות בתחלואה זה בני ברק, אלעד והאוכלוסייה החרדית בטבריה וזה מדאיג. צריך לפנות גם למגזרים השונים שמקשיבים ברובם להוראות ולהשפיע גם על תתי המגזרים. אולי הגדלת הקנס תרתיע יותר, אבל בבסיס נדרשת אחריות של כל אדם על עצמו ועל האחר".