ג'ון בולטון
ג'ון בולטוןצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תוקף היום (שלישי) את ג'ון בולטון שכיהן כיועץ לביטחון לאומי בממשל בצל ספרו החדש "החדר שבו זה התרחש" שיראה אור היום.

"הקריפ המסוכן ג'ון בולטון הוא תת ייצור שצריך להיות בכלא, וכספיו צריכים להיות מוחרמים על זה שהפיץ, תמורת רווח, מידע מסווג. תזכרו מה שהם עשו לחייל בחיל הים הצעיר (חייל שצילם תמונות עם חומר מסווג בצוללת) אבל לא עשו להילארי קלינטון הפושעת. בסופו של דבר נתתי לו חנינה - זה לא הוגן".

בולטון הביע בימים האחרונים תקווה כי טראמפ לא יזכה בכהונה שנייה בבחירות בנובמבר, והבהיר שאין לו כוונה להצביע לבוס שלו לשעבר.

"אני מקווה שההיסטוריה תזכור אותו כנשיא של כהונה אחת, שהכניס את המדינה לסחרור כלפי מטה באופן בלתי הפיך", אמר בולטון בראיון בלעדי לחדשות ABC ששודר ביום ראשון בלילה. "אנחנו יכולים להתגבר על כהונה אחת, גם אם לא יקרה הנס של בחירת רפובליקני שמרן בנובמבר. אני מוטרד יותר משתי כהונות".

בולטון טען כי טראמפ שם את האינטרס שלו לפני האינטרס הלאומי וכי הוא לא מתאים לשמש נשיא ארה"ב. "אני לא חושב שיש לו כישורים למלא את התפקיד. אני לא חושב שהוא רפובליקני שמרן. אני לא אצביע עבורו בנובמבר. בוודאי שאני גם לא אצביע לג'ו ביידן. אני אברר איזה שם של רפובליקני שמרן לכתוב על הפתק".