הרב רפי פרץ ועזרא יכין
הרב רפי פרץ ועזרא יכיןצילום: דוברות

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ סייר היום (שלישי) באזור התעשייה עטרות ובמה שהיה בעבר שדה התעופה של ירושלים. את השר ליוו אנשי משרדו ומנכ''ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי.

השר פרץ אמר במהלך הסיור, ״אנחנו נמצאים כאן בשדה התעופה עטרות. לומדים את צפון ירושלים, רואים את הפוטנציאל הגדול כאן לבנייה ודיור. יחד עם השותפים עיריית ירושלים והרל״י. הכוונה לאשר כאן כ- 10,000 יחידות דיור ובזה לעזור למצוקת הדיור בירושלים ולקבוע כאן את האחיזה הצפונית בירושלים שמחויבת מאוד מאוד.

"חייבים לבנות בירושלים. בכל ירושלים", הדגיש פרץ. ''אני מתכוון בימים הקרובים להעלות מול ראש הממשלה נתניהו דרישה לבנות בעטרות המחוזית - ריבונות צריכה להיות במעשים – הגיע הזמן להפקיד את התכנית בועדה המחוזית״.

השר סיפר על זכרונותיו משדה התעופה כטייס בחיל האוויר ועל חלומו לשקם אותו חזרה לשדה תעופה פעיל. ״חייב לומר באופן אישי, אני סוגר פה מעגל של הרבה שנות טיסה, טסתי כאן ונחתתי בשדה הזה עשרות פעמים. מודה שיש לי חלום שנמשיך לטוס כאן לצד השכונה הזו״.

קודם לכן ביקר השר בשכונת בית חנינא ובכפר העברי יחד עם לוחם הלח״י עזרא יכין וחברי עמותת ״חיים בירושלים״ המתגוררים שם. על גג בית השיבא קיבל השר סקירה היסטורית על המקום ובסיום הפגישה אמר השר פרץ כי ינחה את גורמי המקצוע במשרד לבנות תכנית עבודה שבסופה יוקם מרכז מורשת לכפר העברי. ״סיפור הכפר חשוב בדיוק כמו גוש עציון ועל הציבור להכיר את מה שהתחולל כאן. המשרד שלנו בשת״פ עם העירייה נסייע בהקמה של מרכז כזה״, הבטיח רפי פרץ.