כנס מארג בחמ"ד
כנס מארג בחמ"דצילום: אתי אורלב

רתימת מאגר אנושי בכיר לייעוץ להנהלת החמ"ד ולהובלת שינויים, סוגיית המעברים מה"מקום" ל"מרחב" או "מהלוקלי לגלובלי" (גלוקלי?) בהובלת הצבור הדתי לאומי והאם ומתי תעדיף את השולחן האינטימי המבודד בפאב ומתי תעלה לשולחן הבר ותתבונן משם על הארגון, המציאות והחיים?

סוגיות אלו הן חלק מהסוגיות הנידונות בקבוצת המארג לתפקידים בכירים בחמ"ד שהתכנסה אתמול (כחלק מסדרת מפגשים) בחדרי החדשנות הפדגוגית במשרד החינוך ובבר מקומי במרכז ירושלים.

מנהלי בתי ספר ונושאי תפקידים בחמ"ד נבחרו בתהליך מיון להוות מארג של אנשים אשר ייעצו, יובילו שינויים מחוזיים וייבחרו לתפקידי פיקוח והובלה בצבור הדתי לאומי.

במהלך המפגש שהתקיים ברובו סביב שולחנות בר ירושלמי ותיק ועם כוסות משקה חוותה הקבוצה את המשמעות של עבודה מארגית במעברים השונים שבין השולחן המקומי לשולחן הבר אשר מאפשר להתבונן על הדברים בצורה רחבה ושונה.

ראש מינהל החמ"ד שוש נגר הובילה שיח פתוח ואמיתי עם הקבוצה כביטוי מארגי ושיתופי שבין המטה לשטח. סגנית ראש המינהל אתי אורלב בחרה להיות חלק מהמארג כביטוי נוסף לחיבורים רישתיים שבין אנשי העשייה מהמינהל לאנשי החינוך שבשדה.

צילום: חמ''ד
צילום: חמ''ד

המפגש אשר התקיים בהנחיית שמואל שנהב והרב איתן הכהן מהמרכז למנהיגות של החמ"ד, הינו חלק מתפיסה כוללת של זיהוי וליווי של מנהיגים בחמ"ד ובכללו קבוצות עצמ"ה של מאותרי הניהול במחוזות, תנועת המחנכים, הכשרת ראשי וראשות ישיבות ואולפנות ומעתה גם המארג לתפקידים בכירים בחמ"ד.

ראש מנהל החמ"ד שושנה נגר סיכמה את המפגש הראשון: ''מרכז המנהיגות של החמ"ד בונה קומה נוספת נוספת בתכנית המארג. השבוע פגשנו 40 מנהלים, מנהיגים מובילים ומעצבי מדיניות כולם בעלי מוטיבציה ומעוף לקידום והתפתחות.

''תכנית המארג שמה לנגד עיניה את פיתוחם לקראת יוזמות מקצועיות חדשניות, שיתופי פעולה בין מערכתיים ובניית שדרה חדשה של בעלי תפקידים בחמ"ד. התכנית מפגישה את חבריה בהתנסויות ייחודיות ובמפגשים מהסוג פורץ הדרך עם דמויות ומיזמים הממוקדים בפיתוח מארג תודעתי ויישומי. ברכת הדרך לחלוצי המארג שלנו'', הוסיפה נגר.