שוק ההון
שוק ההוןiStock

למרות שהדאו-ג'ונס והמדדים המובילים בעולם וגם בישראל תיקנו את עצמם באחרונה, עם החזרה המהוססת לשגרת חירום, התנודתיות בשוק ההון ממשיכה להלחיץ את המשקיעים שמחפשים אפיקים אחרים, פחות תנודתיים. אז מה עושים?

תקופה "משוגעת". כך מתארים משקיעים רבים בשוק ההון את מה שעובר עליהם בחודשים האחרונים. הבורסות מתנדנדות בחוסר היגיון משווע. בעיצומן של המהומות בארצות הברית, המשיכו המדדים המובילים בוול סטריט לטפס כלפי מעלה ותיקנו חלק גדול מאוד מהירידות שהביא עמו וירוס הקורונה.

וכאן אצלנו, לצד תיקונים ואפילו הנפקות חדשות שהצביעו על חזרה מהוססת לשגרה, המשיכו התנודות להשפיע על המניות ואגרות החוב. העולם כולו נתון באי וודאות ובפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארצות הברית סבורים כי בשונה ממשברים אחרים, הפעם לא נחווה צמיחה במודל וי (V), זאת אומרת, שאחרי הירידה החדה שחווינו בעקבות השלכות הווירוס, העלייה כלפי מעלה לא תהיה חדה. היא תהיה טיפוס ארוך ומייגע עם לא מעט "נפילות" בדרך.

מה עושים בתקופות של חוסר וודאות?

משקיעים מנוסים אוהבים תקופות משוגעות כי הן מאפשרות להם להגיע לתשואות מטורפות באמצעות איתור הזדמנויות השקעה שקשה למצוא בימי שגרה. למשקיעים פחות מנוסים נכון להיצמד בתקופות כאלו לאנשים עם ניסיון בתחום. לאנשים שלא נבהלים מכל תנודה וידיעה מלחיצה. יועצי ההשקעות בקבוצת 'בסדנו' מספרים כי בתקופה האחרונה גדל זרם המתעניינים בקרנות השקעה בנדל"ן ובהייטק, יחד עם מחפשי התשואה הקבועה והסולידית.

"ישנם שני סוגים של משקיעים שמתבלטים במיוחד בתקופות כאוטיות כמו התקופה הזו. יש את אוהבי הסיכון ששים אלי קרב ומחפשים הזדמנויות שיש בהן סיכוי לתשואות פנטסטיות, ויש את אלה שמחפשים מראש השקעות סולידיות על חשבון התשואות מתוך רצון לבטח את עצמם בתקופה שכזו".

קבוצת 'בסדנו' מציעה מגוון עצום של השקעות, חלקן בנדל"ן וחלקן בהייטק. בין היתר מוצעות קרנות השקעה בחברות הזנק שהווירוס הסיני רק עשה להן טוב והגדיל עוד יותר את סיכויי הצלחתן. כך למשל ניתן לציין את 'קלאס מי' (Class.Me) שפיתחה פלטפורמה ייחודית ללמידה מרחוק, פלטפורמה שתגרום לילדים שלכם ללמוד גם אחרי שעות הלימודים. את 'מד־דסק' (MedDesk), פיתוח מפתיע של חברת 'אמטיטק' מרחובות שמאפשר לרופאים, בעיקר בתחום הרפואה הראשונית אך לך רק, לאבחן את החולה מבלי לפגוש בו פיזית.

עוד בפורטפוליו של 'בסדנו', השקעות בנכסים מניבים בחו"ל. השקעות בפרויקטים של תמ"א 38. השקעה בקרן הון סיכון ייעודית לתחום הבנייה. פיקדונות כספיים נזילים שמניבים תשואה קבועה. שורה ארוכה של חברות הזנק בעלות פוטנציאל צמיחה שחלקן כבר נמצאות עמוק בשלב השיווק, הייצור והמכירה. כדוגמה ניתן להביא את 'אורבן' (Urban Aeronautics) שמפתחת יחד עם ענקית התעופה 'בואינג' כלי תחבורה אווירי ייעודי לאזורים אורבאניים צפופים. או את 'סקיי סייבר' (Sky Saver) שפיתחה ערכת הצלה שנועדה לחלץ אנשים ממגדלי מגורים, כמותם נבנים עוד ועוד ברחבי הארץ והעולם.

"דווקא עכשיו, למרות המשבר שפקד את העולם כולו, ישנן הרבה מאוד הזדמנויות השקעה והמשקיעים יכולים לבחור מבין מגוון גדול של השקעות שוות. עבור מי שחושב על העתיד ורוצה שהכסף שלו יעבוד בשבילו, העיתוי הזה דווקא מעולה", אומרים אנשי המקצוע של 'בסדנו'.